Støtteben til hot 50 med forhøjer

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Støtteben til hot 50 med forhøjer

Ulæst indlæg af Jps »

Danielts skrev:Det var primært sidestøttefoden jeg ville forhøje men kunne også godt tænke mig en nu centralstøttefod syntes bare der er for dyrt at købe det fra Pgo
Du kan desværre kun købe den fra PGO, da der findes ikke uoriginale støtteben til den, som er billigere.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Støtteben til hot 50 med forhøjer

Ulæst indlæg af onkelroar »

Men man kunne sikkert finde en brugt på Den Blå Avis eller Gul og gratis.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Støtteben til hot 50 med forhøjer

Ulæst indlæg af Jps »

onkelroar skrev:Men man kunne sikkert finde en brugt på Den Blå Avis eller Gul og gratis.
Så skal støttebenet være rimelig nybrugt :) for de ruster igennem hvis man ikke renser benet jævnligt, og giver det en omgang WD40.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Støtteben til hot 50 med forhøjer

Ulæst indlæg af Fut »

Jps skrev:
onkelroar skrev:Men man kunne sikkert finde en brugt på Den Blå Avis eller Gul og gratis.
Så skal støttebenet være rimelig nybrugt :) for de ruster igennem hvis man ikke renser benet jævnligt, og giver det en omgang WD40.

Diiing min klokke lød lige. Hvad vil du bruge VD40 til? :detective:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Støtteben til hot 50 med forhøjer

Ulæst indlæg af Jps »

Fut skrev:
Jps skrev:
onkelroar skrev:Men man kunne sikkert finde en brugt på Den Blå Avis eller Gul og gratis.
Så skal støttebenet være rimelig nybrugt :) for de ruster igennem hvis man ikke renser benet jævnligt, og giver det en omgang WD40.

Diiing min klokke lød lige. Hvad vil du bruge VD40 til? :detective:
Selvfølgelig til at forhindre rustdannelser, hvad ellers. Man kan også bruge andre ruststopmidler til den slags. Jeg bruger altid WD40, og mine støtteben er fri for rust :). WD40 sprøjtes på benet, lad det sidde og bearbejde jernet, og tør derefter benet af. Så er benet "rustfrit" et stykke tid fremover ;).
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Støtteben til hot 50 med forhøjer

Ulæst indlæg af Fut »

Det eneste du sikrer med VD40 er at alt fedt og skidt bliver fjernet fra benet da petroleum har rensende virkning. Det har absolut ingen antikorroderende virkning, men når det er sagt så vli et rent støtteben ruste langsommere end et snavset så i den sammenhæng er det jo godt nok selv om det er en dyr måde at rense på.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Støtteben til hot 50 med forhøjer

Ulæst indlæg af onkelroar »

Jps skrev:
onkelroar skrev:Men man kunne sikkert finde en brugt på Den Blå Avis eller Gul og gratis.
Så skal støttebenet være rimelig nybrugt :) for de ruster igennem hvis man ikke renser benet jævnligt, og giver det en omgang WD40.
Har ikke afmonteret central støttefoden på Pgo maskiner. Men fra 4-taktere kan man sagtens finde en brugt. Jeg har flere gange monteret en brugt. Men som du selv nævner er det en go ide at vedligholde denne del. Et område som mange desværre glemmer.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Støtteben til hot 50 med forhøjer

Ulæst indlæg af Jps »

Fut skrev:Det eneste du sikrer med VD40 er at alt fedt og skidt bliver fjernet fra benet da petroleum har rensende virkning. Det har absolut ingen antikorroderende virkning, men når det er sagt så vli et rent støtteben ruste langsommere end et snavset så i den sammenhæng er det jo godt nok selv om det er en dyr måde at rense på.
Når Jeg skriver at det virker rustdæmpende, så det fordi det gør det. Jeg har brugt WD40 i flere år og rusten når ikke at bide sig fast efter en tur med produktet.
Besvar