Min scooter går ud

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Melua666
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. november 2012 17:22
Scootere: CPI Oliver sport

Min scooter går ud

Ulæst indlæg af Melua666 »

Hjælp en kvinde i nød.. Min CPI oliver sport 2006, gik kort ud 2 gange inden for 10 meter, men fortsatte når jeg slap gassen og stille gav gas igen.. Efter 50 meter gik den helt død og ville ikke starte igen :weeping: Jeg har kørt på den i max et par måneder, bruger den flitigt hver dag. Men forinden har den stået stille længe, så den er meget svær at få i gang med kickstarteren hvis jeg ikke sprøjter benzin/og diesel starter ind i luftfilteret, da jeg godt ved at karburatoren skal renses, men blondinen her aner ikke hvordan... Men den kørte ellers upåklageligt.. Håber virkelig der er en der kan hjælpe mig med en evt løsning?? :weeping:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Min scooter går ud

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej og velkommen til.

Kunne måske være en løs forbindelse.
Prøv og se om alt det elektriske virker. Tænder alt lyset, horn, blinklys, bremselys osv og virker tændingslåsen fint når du tænder og slukker ?
Brugeravatar
Melua666
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. november 2012 17:22
Scootere: CPI Oliver sport

Re: Min scooter går ud

Ulæst indlæg af Melua666 »

hmm ja ser du, i forvejen kæmpede jeg igår med at finde og få skiftet sikring fordi horn, blinklys, benzinmåler gik samtidig, men ingen ændring at jeg skriftede sikring. :)kan kun bruge kickstarter da batteriet er fuckt.. :(
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Min scooter går ud

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Brug et multimeter til at måle hvor mange volt der er på batteriet.
Også oplad det.
Også vent 1 time og mål igen hvor mange volt det har.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Min scooter går ud

Ulæst indlæg af onkelroar »

Hvis ikke du kender nogen i din omgangskreds med lidt snilde kan en mekaniker nok rense din kaburator for et par hundrede kroner. Samt et nyt batteri til 170 kr :-) Evt et nyt tændrør. Så er jeg sikker på den kører igen.

Det skal dog lige nævnes at der er nogle cpi´er der får en "sygdom" i ledningsnettet. Hvilket gør de starter svært eller slet ikke. Hvad fejlen er ved jeg ikke. Har ofte forgæves målt på et ledningsnet med den sygdom uden at finde nogle symptomer, og flere af mine mekaniker venner har prøvet det samme.

Løsning? Nyt ledningsnet. Men det tror jeg nu ikke det er ved dig eftersom den starter fint ved at sprøjte starthjælp i indsugningen.
Besvar