Råd og hjælp til køb af 45'er

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Råd og hjælp til køb af 45'er

Ulæst indlæg af Katana »

Køb den hvide, og mal den grå. ;-)
Omdrejningsbegrænseren, som også stopper fremfærden, er ganske rigtig brutal. Jeg har i en periode haft Malossi variator på min Vision, og den gav væsentlig mere end "få km på toppen" - på lige vej, med fuld gas, var speedometernålen et godt stykke forbi 60 km/t.
Rummet under sædet kan også rumme en voksen fullface hjelm, min Caberg str. L kan være deri uden problem. Dog kan der ikke være en klap-op hjelm i rummet. Dækkene kan der skrives en kort historie om; du kan kun få 2 mærker i den korrekte størrelse, og begge kun som sommerdæk. Michelin City Grip 90/90-14 og Pirelli Diablo i samme størrelse. Vil du ha' helårsdæk eller vinterdæk må du gå ned i profil til 80/80-14.

Min har nu kørt lidt over 5000 km, og jeg kan ikke berette om nogen fejl endnu (udover dækkene). Både nær og fjernlys er rigtigt godt. Benzinøkonomi; du kommer ikke på 52 km/l - mit regnskab svinger mellem 41 - 49 km/l - gennemsnittet ligger på 45,5 km/l.
Brugeravatar
Petersen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13. oktober 2012 09:50

Re: Råd og hjælp til køb af 45'er

Ulæst indlæg af Petersen »

Så fik jeg taget mig sammen og fik købt en Piaggio Fly 4t. Jeg ville ellers have ventet til foråret, men da jeg så, at den var nedsat til 9995,-, kunne jeg ikke modstå fristelsen. 3000,- er jo også en slags penge at spare.
Jeg må sige, at indtil nu er jeg positivt overrasket over modellen. Masser af plads til benene og en god kørestilling.
Nu mangler vi bare lidt bedre vejr.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Råd og hjælp til køb af 45'er

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tillykke med din nye scooter.

Du kan oprette den under http://scootergrisen.org/forum/viewforum.php?f=8 også uploade nogen billeder og fortælle om den løbende når der sker noget.

Huske og køb nogen ordentligt låse og brug dem.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Råd og hjælp til køb af 45'er

Ulæst indlæg af oskar33 »

Du har nogle gode pointer til hvorfor scooteren er et godt alternativ. Jeg går stærkt udfra at du bor inde midt i byen et sted. Jeg har stort set samme høje mål med at få tingene til at passe sammen her i livet.

Her kommer den TV-udsendelse der fortalte mig at når man boede i byen var det fedt at have en dyt

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... llpE#t=92s

Jamie Oliver rendyrkede simpelthen metrotosse livsstilen ved at køre fra forretning til forretning for at købe ind, og selv om jeg bor i midten af en halvstor købstad er det det samme jeg oplever at jeg bliver ikke stresset over at skulle tænke på Carpark North og hvad de nu ellers hedder.

Nu til det med størrelsen. Jeg har samme kropsbygning har ikke mærket ubehag ved at køre på en forholdsvis lille scooter. Tværtimod eftersom man jo styrer med kroppen får man bedre køreegenskaber jo større man er, bare sædet er stort nok. Jeg har en enkelt gang eller to prøvet at hamre knæene mod styret midt i et sving men det forsvinder når man vænner sig til køretøjet.
Jeg har endnu tænkt på om jeg ser åndssvag ud på en lille scooter men jeg kan selvfølgelig kun anbefale en 4-takter. Når man vejer 120 skal man alt andet lige bruge dobbelt mængde energi til at drive et køretøj på o. 80kg.. Min kører ca. 20 km/l på de gode lange stræk, og problemet med bakkerne...Jeg skal mindst have en stigningsprocent på 10 ude i Strø Bjerge inden den tænker på at tabe fart.

Tilbage står parametre som udseende, stabilitet og signalværdi. Det sidste først - det at køre rundt på en Vespa er stadig et statement som bemærkes og når man hiver den store tudsebog frem er det nok for at købe sig til stabilitet frem for at skulle ud til Thansen i tide og i utide og købe deres servicepakker til ublu priser.

Læs evt mere på vores køretøjssider

http://scootergrisen.org/forum/viewtopic ... =557#p5759
Besvar