giantco sprint problem

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
mico690
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 30. september 2012 21:14
Scootere: Giantco sprint sport 4T (50cm / 45mm) 65km ca

giantco sprint problem

Ulæst indlæg af mico690 »

Har en giantco sprint fra 08, har lig sat andet cyllender kit på . Køre fint, med det...fik et problem med olie...det var så pakningen i ventil-dekslet . det løst,, alle brænsinger er pillet med et 44mm cylle. den køre 60/65 ca ...køre jeg en tur..lige meget hvor lang den er. slukker den ...vil den ikk starte..lige meget hvad...lader den stå i 20/30min så starter den på første forsøg. har et problem med mit ''horn'' det er defekt så den aflader batteriet. har stillet ventiler ..stillet knas aksel..alt er okay...tjekkede stel..den er os fin..vis jeg køre den tur og slukker den..og venter...kan jeg starte og slukke den 5/10 gange..mange gange...i træk..men venter jeg ...kan den slet ikk noget........

er rimlig på bar bund...

på forhånd tak ..

fed sidé:d
Senest rettet af mico690 1. oktober 2012 22:15, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: giantco sprint problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og ret det med hornet og at dit batteri bliver afladt først.
Sæt et multiet på batteriet og mål volt så kan du se om den lader når motoren køre.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: giantco sprint problem

Ulæst indlæg af onkelroar »

Tjek at alle slanger ved motor slutter 100% tæt. Altså både benzin og vacum slanger. Klip evt en halv cm af i enderne og sæt dem på igen.

Dernæst så tjek for skidt i kaburator og tank.
mico690
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 30. september 2012 21:14
Scootere: Giantco sprint sport 4T (50cm / 45mm) 65km ca

Re: giantco sprint problem

Ulæst indlæg af mico690 »

nu er den fuldstændigt død. ingen knist...intet ...
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: giantco sprint problem

Ulæst indlæg af --- »

Ja, hvis det horn er defekt så det aflader batteriet, så kan den ikke starte og køre.

Den SKAL have et batteri der er strøm på for at kunne gniste/starte.

Du må koncentrere dig om det defekte horn/ledninger? først.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: giantco sprint problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg mener også som barden skriver at din model ikke kan gniste hvis batteriet er for afladt eller ikke tilsluttet da det vist er en DC CDI som får strøm fra batteriet.

Jeg har prøvet på min scooter hvor stikket fra generatoren blev løst også blev mit batteri ikke opladt, så kunne jeg køre lidt tid men så begyndte motoren og hakke i det når man brugte blinklys og kunne ikke køre med forlyset tændt og til sidst er der ikke nok volt til at CDI boksen også kommer der ikke gnist.
Billede

Start med at opladt batteriet så godt du kan det da ikke har godt af at være afladt.
Så når motoren kan køre igen sætter du multimeter til batteri og måler volt, når motoren er slukket måler du måske 12,x volt også når motoren køre og du giver lidt gas så skal du kunne måle flere volt. For eksempel 14-14,5 volt. Hvis du ikke måler flere volt så bliver batteriet ikke opladt også check generatorspoler, spændingsregulator, sikringerne og stik. Det kan være du skal have en ny spændingsregulator, de går af og til i stykker.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: giantco sprint problem

Ulæst indlæg af onkelroar »

Jeg har faktisk nu ved nærmere eftertanke engang prøvet det samme som scootergrisen skriver. Altså at den først gnistede efter jeg skiftede spændingsregulator. Jeg skiftede dig ikke batteriet så vidt jeg husker men satte det bare til at lade i en times tid :-D

På nogle modeller sidder spændingsregulator rigtig dumt, og er meget udsat for vand og snavs. Dette resulterer i at der kommer skidt og møg i stikket og at den derved stiger af.
mico690
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 30. september 2012 21:14
Scootere: Giantco sprint sport 4T (50cm / 45mm) 65km ca

Re: giantco sprint problem

Ulæst indlæg af mico690 »

jo tak for forslagende...men batteritet lader og spændingregulator'en virker-.--har en el'mand i min familie... alt virker.....hvaaaaad kan det så være---...vi er fuldstændig flad med idér
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: giantco sprint problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad har i målt de forskellige steder ?
mico690
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 30. september 2012 21:14
Scootere: Giantco sprint sport 4T (50cm / 45mm) 65km ca

Re: giantco sprint problem

Ulæst indlæg af mico690 »

Ved ikk...men alt skulle være fint....vi har fundet ud af det er støtteben-s kontakten..der er problemet på en eller anden måde...den får ikk stel/minus. lednin-stel er på og renset, moter-minus er renset, ingen knæk på minus ledningerne. hva vi kan se.....det er der vi er nået...støttebens kontakten ..laver fejl selvom de er på eller ej.....har kørt længe med kontakten slået fra...så det er ikk den...men der er ingen knist med eller uden ,, og det er minus et eller andet sted det er galt
Besvar