Problemer i mellem området

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kasperfc
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. september 2012 20:56
Køretøjer: PGO Gallaxy

Problemer i mellem området

Ulæst indlæg af Kasperfc »

Jeg har netop købt en PGO Galaxy af en kollega, den har stået stille i et par år og kunne derfor ikke starte.

Jeg fik en scooter mekaniker til at lave den, han rensede karburator, skiftede batteri og benzin hane. Så nu starter den perfekt, men!!

Når jeg giver den bundgas og den kommer op på omkring 30-35 km/t stopper den med at trække. Jeg kan få den til at trække igen ved at give den gas "i stød"

Hvis jeg ned af en bakke triller over omkring 40-45 km i timen kan jeg få den til at trække hele vejen op til de ca. 60

Så sagt på en anden måde, den vil ikke tage imod gas mellem 30-45 km/t

Den er standard, på nær nogle begrænsninger som er fjernet.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Køretøjer: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Problemer i mellem området

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg er ikke eksperten her - kun rookie/prospect, så vent på nørderne. Men hvis det er korrekt at den trækker ved de tres, så kan det ikke være de mekaniske begrænsninger som laver det skidt. Tilbage er den elektroniske begrænsning CDI'en. Den skal også være skiftet for at kunne køre tres.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Køretøjer: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Problemer i mellem området

Ulæst indlæg af onkelroar »

Synes ikke rigtigt det lyder som CDI.

Det kunne nærmere lyde som variator/kobling.

Har du haft det skilt af og tjekket at det ser ud som det skal? At det F.eks ikke er "slidbaner" i variator der hvor remmen kører? Den skal helst være glat. Og hvordan ser din rem ud? Og ruller?

Hvis du ikke helt ved hvornår det sidst er skiftet ville jeg råde dig til og skifte remmen, ruller og nylonstyr som minimum. Og rense det hele inkl kobling.

Hvor langt har den kørt?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Problemer i mellem området

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sådan køre min scooter vidt også, altså en del hurtigere når det går lidt ned af bakke end lige ud.
Er det ikke meget normalt for en slidt scooter ?

Ellers vil jeg tro det er variatoren du skulle kigge på, altså skifte ruller og kilerem for eksempel.
Det kan være de er slidte og gummiet ikke har det så godt i kileremmen hvis den har stået stille længe.
Besvar