Suzuki FZ 50 strid!!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
tek
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. august 2012 17:35
Køretøjer: Suzuki FZ 50

Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af tek »

jeg har en Fz 50, den har stået stille hen over vinteren, så da den skulle komme i brug til sommer, er der opstået et problem jeg ikke kan finde løsningen på.
Den vil ikke komme over 25 km/t.
Har prøvet det mest sandsynlige, rense karburator prøvet at stilli på luft skruen. afmontere udstødning og se om det ville hjælpe men den vil ikke over 25 km/t.
Den opføre sig på samme måde om den er kold eller varm.

Dog prøvede jeg at jeg at pille vaccm slangen af som går fra studsen og til benzintanken, der ville den godt køre lidt bedre men den stopper efter bundkaret i karburatoren er tomt. og den giver gas hele tiden.

En anden ting jeg tænkte på om det kunne være blad-ventilet det membran der sidder på studsens inderside. som kunne være beskadiget men hvordan skulle det kunne ske når den har stået stille i langtid.

håber i kan hjælpe mig!
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3578
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af Jps »

tek skrev:jeg har en Fz 50, den har stået stille hen over vinteren, så da den skulle komme i brug til sommer, er der opstået et problem jeg ikke kan finde løsningen på.
Den vil ikke komme over 25 km/t.
Har prøvet det mest sandsynlige, rense karburator prøvet at stilli på luft skruen. afmontere udstødning og se om det ville hjælpe men den vil ikke over 25 km/t.
Den opføre sig på samme måde om den er kold eller varm.

Dog prøvede jeg at jeg at pille vaccm slangen af som går fra studsen og til benzintanken, der ville den godt køre lidt bedre men den stopper efter bundkaret i karburatoren er tomt. og den giver gas hele tiden.

En anden ting jeg tænkte på om det kunne være blad-ventilet det membran der sidder på studsens inderside. som kunne være beskadiget men hvordan skulle det kunne ske når den har stået stille i langtid.

håber i kan hjælpe mig!
Du har selvfølgelig skiftet den gamle benzin/olie ud med nyt? Og evt. skiftet tændrør?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ville også starte med at bruge frisk benzin og motorolie for at udelukke om det kunne være derfor.

Hvis det hjalp at tage vakuumslangen af på indsugningsstuden så kunne det være at det hjalp med den ekstra luft der så kunne blive suget ind der, med mindre du lukkede hullet af.

Så det kunne være en forkert benzin/luft blandingsforhold.

Så rens luftfilter og karburator og specielt hoveddysen og strålerøret midt i karburatoren.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Køretøjer: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af onkelroar »

Det lyder næsten uden tvivl som nævnt at der er et problem i horhold til olie og benzin blanding.

Rens kaburator, luftfilter og sæt nyt tændrør i
Brugeravatar
tek
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. august 2012 17:35
Køretøjer: Suzuki FZ 50

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af tek »

Jps skrev:
tek skrev:jeg har en Fz 50, den har stået stille hen over vinteren, så da den skulle komme i brug til sommer, er der opstået et problem jeg ikke kan finde løsningen på.
Den vil ikke komme over 25 km/t.
Har prøvet det mest sandsynlige, rense karburator prøvet at stilli på luft skruen. afmontere udstødning og se om det ville hjælpe men den vil ikke over 25 km/t.
Den opføre sig på samme måde om den er kold eller varm.

Dog prøvede jeg at jeg at pille vaccm slangen af som går fra studsen og til benzintanken, der ville den godt køre lidt bedre men den stopper efter bundkaret i karburatoren er tomt. og den giver gas hele tiden.

En anden ting jeg tænkte på om det kunne være blad-ventilet det membran der sidder på studsens inderside. som kunne være beskadiget men hvordan skulle det kunne ske når den har stået stille i langtid.

håber i kan hjælpe mig!
Du har selvfølgelig skiftet den gamle benzin/olie ud med nyt? Og evt. skiftet tændrør?

Benzin nej kommet karburator-væske i.
Olie har jeg ikke skiftet dog er der kommet nyt tændrør.
kan gammel olie / benzin have så stor indvirkning på ydelsen af en sådan lille maskine.

olie?? olie i motoren eller den olie som bliver blandet til benzinen?
Brugeravatar
tek
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. august 2012 17:35
Køretøjer: Suzuki FZ 50

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af tek »

onkelroar skrev:Det lyder næsten uden tvivl som nævnt at der er et problem i horhold til olie og benzin blanding.

Rens kaburator, luftfilter og sæt nyt tændrør i

Har renset kaburator (faktisk to gange) også luftfilter. der er kommet nyt tændrør i.

Alle de tre ting har ikke haft nogen virkning på perfomance
:weeping:
Brugeravatar
tek
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. august 2012 17:35
Køretøjer: Suzuki FZ 50

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af tek »

Vil allerede nu gerne sige tak, for at der er nogen der gider at kommer med gode forslag/råd. Tak
Brugeravatar
tek
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. august 2012 17:35
Køretøjer: Suzuki FZ 50

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af tek »

scootergrisen skrev:Ville også starte med at bruge frisk benzin og motorolie for at udelukke om det kunne være derfor.

Hvis det hjalp at tage vakuumslangen af på indsugningsstuden så kunne det være at det hjalp med den ekstra luft der så kunne blive suget ind der, med mindre du lukkede hullet af.

Så det kunne være en forkert benzin/luft blandingsforhold.

Så rens luftfilter og karburator og specielt hoveddysen og strålerøret midt i karburatoren.
Så for at udelukke at der er gamel olie + benzin så skal disse skiftet! kan det virkeligt påvirke ydelsen så meget?

Har prøvet at stille på luft skrugen. som sagt har den stået stille vinteren over og efter den kom i brug igen opstod problemet.

karburatoren er blevet renset 2 gange + filter.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3578
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af Jps »

Benzinen taber effekt over tid (oktantallet falder) og olien bliver træg (tykkere), så ja det har indvirkning på ydelsen.
Brugeravatar
tek
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. august 2012 17:35
Køretøjer: Suzuki FZ 50

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af tek »

Jps skrev:Benzinen taber effekt over tid (oktantallet falder) og olien bliver træg (tykkere), så ja det har indvirkning på ydelsen.


ja så må jeg jo prøve det...

men kom med andre indlysende ting som der kunne være årsag til problemet.
Besvar