I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
Nu er en af mine sikringsholdere smeltet... igen
Jeg bemærkede det ved at da jeg brugte blinklyset så tabte motoren omdrejninger der hvor lyser for tændt.
Det har jeg prøvet før også vidste jeg det betyder at batteriet er afladt... fordi det ikke er blevet opladt... fordi den sikring ikke har forbindelse mere.
Og det er ikke fordi tråden i sikringen er smeltet over.
Jeg tror det er fordi der er elektrisk modstand der hvor sikringen møder metalholderen, også bliver der vist varmt hvis der ikke er god forbindelse også blev det åbenbart så varmt at plastikket smeltet og kommer ind mellem metallet og giver endnu dårligere forbindelse.
Nu er jeg træt af de sikringsholdere nu skal der nogen andre på til fladsikringer.
Det ser mere ud som om der imellem sikringen og muffen har været dårlig forbindelse,og du så har været ude og køre i regnvejr, og der så er kommet fugt ind via ledningen, der så har forbedret forbindelsen,men har lavet sit eget lille svejseværk da vandet er begyndt at koge væk ! Tydelige spor af fugt ! Med fladsikringer får du samme problem ! Sæt en muffe og sikringskappe på og pak den ind i isoleringstape. Inc.1,5 til 2cm af ledningen på hver side. Held og lykke og god sommer !
Nu har jeg været i T Hansen og købe sikringsholdere og sikringer og loddetin men så da jeg skulle lodde så kan min loddekoble ikke blive varm nok, fordi det er sådan en lidt lille en til fin elektronik så jeg kunne dårligt få smeltet det loddetid så det bliv sku ikke helt godt.
Og T Hansens krympeflex springer fra 3 mm til 19 mm hvilket vil sige at enten er det for småt eller også er det alt for stor til de ledninger hvilket er lidt irriterende.
Men jeg fik da lavet det sådan nogen lunde så må jeg omlodde det en anden gang.
De her fladsikringsholdere jeg har købt de holder vist bedre tæt lukket så der tror jeg ikke der kan komme noget ind som kan give dårlig forbindelse.
Hvis du smører med lidt fedt der holder til lidt fugt er der større chance for at det holder. Jeg har med held brugt kobberfedt til elektriske samlinger.
Jeg har i mange år kørt i 2CV og alle samlinger der er beregnet til at skilles er der brugt nogle runde stik af noget kobberholdigt materiale. Specielt stikkene til forlygterne der sidder lidt udsat der forrest på lygtestativet har det med at irre. Ir er ikke elektrisk ledende og derfor bliver lyset svagere for tilsidst at forsvinde, men lidt kobberfedt fik det til at virke igen.
Der er ikke noget fedt der er ledende men fedtet holder eventuelle korroderinger væk. Korroderinger er når metal bliver nedbrudt, f.eks jern ruster og kobber irrer. Det eneste metaloxid der er ledende er sølv som derfor bruges til kontakter til større strømstyrker.
Der er i øvrigt folk der sværger til almindelig vaseline da det er skånsomt og rimelig billigt.