Parkering af min scooter??

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
clausviggo
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 5. maj 2011 17:59
Scootere: kymco super 8 30 kmt.

Re: Parkering af min scooter??

Ulæst indlæg af clausviggo »

Det lyder umiddlbart som nogle underlige regler, fordi man ikke må parkere i parkeringsbåse ude i trafikken, men skal benytte fortov eller båse til mc hvis den ikke er til gene.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Parkering af min scooter??

Ulæst indlæg af Jps »

Fortæl den vicevært at det er en knallert og ikke et motorkøretøj i lovens forstand, og at man derfor må parkere hvor som helst (dog med visse undtagelser) og der er ikke noget til hinder for, at du parkere i en baggård med mindre der står knallertparkering forbudt.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Parkering af min scooter??

Ulæst indlæg af --- »

D3ST72 skrev:Der er ikke noget knallert forbudt skilt, og der holder flere knallerter, han er bare efter mig fordi min har hvide plader på,..

Jeg må desuden heller ikke holde den nede i cykel kælderen, pga "brandfare/forsikrings problemer " siger han,..
så kan ikke få den indendørs at stå i læ for sne og dårligt vejr til vinter,..
Han virker da som et dumt svin. Din 45 knallert kan ikke sidestilles med en bil på hvide plader, da en bil et en motorkøretøj, og din knallert blot en registringspligtig motordrevet køretøj. Dvs. han kan ikke kræve den skal holde i en bils parkeringsbås, som er ulovligt.

Men hvis han virkelig ikke vil have dig til at holde hvor du vil, skal der skiltes, og evt en MC/Knallert bås, som du kan henvises til. Det vil politiet sige til dig. ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Parkering af min scooter??

Ulæst indlæg af Jps »

D3ST72 skrev:Der er ikke noget knallert forbudt skilt, og der holder flere knallerter, han er bare efter mig fordi min har hvide plader på,..

Jeg må desuden heller ikke holde den nede i cykel kælderen, pga "brandfare/forsikrings problemer " siger han,..
så kan ikke få den indendørs at stå i læ for sne og dårligt vejr til vinter,..
Jeg havde samme problem da jeg boede i lejlighed, hvor der var et rum i cykelkælderen som hørte til lejligheden. Jeg stille jo så min knallert ned i rummet, men nej det måtte jeg ikke. Det skal så nævnes at det var i 80'erne hvor ejendommens lejligheder kun kunne opvarmes med petrolium.
Jeg fortsatte med med at stille min knallert ned i rummet, trods forbudet, fordi viceværten sagde der jo var fare for brand, når den stod der. Så sagde jeg: Ja, men hvad så med de titusinder af liter petrolium der stod i lejlighederne, var det ikke en større brandfare? (havde selv 5-10 dunke stående i lejligheden). Så fik jeg lov af ejendommens ejer til at stille knallerten i rummet :).

Men igen, sig til ham det er en knallert ikke et motorkøretøj, som han kan forbyde dig at ha' stående, så længe forbudsskiltet mangler.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Parkering af min scooter??

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og spørg viceværten efter hvor reglen står.
De har vel lavet sådan et hæfte med regler hvor der står at man ikke må larme efter klokken dit og dat og sådan noget.
Så kan det være der står noget der.

Og hvis din vicevært ikke kan finde reglen jamen så må det jo være tilladt hvis det ikke er forbudt.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 463
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Parkering af min scooter??

Ulæst indlæg af GYS »

I mange tilfælde er lovbestemmelser, der reelt forbyder knallerter kan sættes i cykelkældre, uden de først tømmes for benzin. Der er også begrænsninger for, hvor mange litter brændbart væske, der må være i et lokale. Hvis ejeren giver tilladelse til det, er det ejerens ansvar at sikre, at det er lovligt, og at der ikke ialt opbevares brændbart væske, der overstiger det tilladte.

Den eneste forskel på knallert 45 (hvide plader), og knallert 30 (gule plader), er at knallert 45 må parkere alle steder, hvor knallert 30 og cykler må parkere, samt hvor motorcykler må parkere (MC-båse). Knallert 30, må ikke parkere i MC-båse. Det er ikke tilladt for 2-hjulede MC'er, eller knallert 45'er, at parkere i en bås beregnet til bil.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Parkering af min scooter??

Ulæst indlæg af onkelroar »

Bare sæt nummerpladen på med finger skruer

Så kan du bare pille nr pladen af når du kommer hjem. Så er det ikke en hvid plade mere :party: ;)
Besvar