Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan et multivar kit ligesom der her i københavn et sted ?
http://www.speedline.dk/da/scooter/vari ... -m5113790/
M5113790[1].jpg
M5113790[1].jpg (90.54 KiB) Vist 7394 gange
Jeg har ikke dankort så kan ikke bestille på speedline og gider ikke give 200 kroner i forsendelse og efterkrav.

Jeg prøver og ringe til scootercity senere men ikke sikkert de har det, men hvis i kender nogen som har så skriv det gerne.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ok scoot.dk i rødovre har det til 599.
Scootercity tager ikke telefonen så ved ikke om de har.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hos Scootercity kostede det 598,- men de havde det ikke hjemme så købte det hos scoot.dk.
Desværre fik jeg en pakke som havde været åbnet så da jeg kom hjem og pakkede det ud på bordet manglede en af de røde plastikstyr så måtte bruge en af de gamle plastikstyr men dem vil jeg helst ikke køre med for en af de gamle var knækket og de var rimelig slidte selvom jeg ikke syntes det er så længe siden jeg sætte dem på. Også passer de ikke så godt.

Så jeg vente på et af de rigtige røde plastikstyr at tingene passer.
Der fulgte ikke den sorte begrænser ring med og den flade skive som på billedet men det måske forskelligt fra sæt til sæt hvad der følger med.

Nå men jeg har sæt skålen og rullerne i men ikke den hvid trykfjeder endnu da jeg ville prøve og se forskellen med den fjeder som sidder i nu også når jeg skifter den ud med den hvide fjeder.

Scooteren kørte før 40 km/t og med den nye skål og ruller køre den 49 km/t.
De gamle ruller var sådan en del slidte men det værste var de gamle styr der var den ene knækket og de var originale og ikke specielt længe siden jeg har sat dem i.

Jeg har jo haft nogen vibrationer fra motoren som jeg ikke kan finde ud af præcist hvor kommer fra og det hjalp lidt med de nye ruller men ikke helt for den vibrer stadig så tænker det må være krumtaplejerne som gør det.

Jeg er ikke sikkert på det kit passer helt til Kymco Super 8 fordi da jeg satte det på og startede motoren så kan man køre den del som går og tager fat når man bruger kickstarteren den del den rammer også larmer det, så måtte tage den af for at kunne køre med den. Det kan være gliderøret er lidt længere end normalt.
IMG_4052.jpg
IMG_4052.jpg (429.58 KiB) Vist 7373 gange
IMG_4056.jpg
IMG_4056.jpg (415.92 KiB) Vist 7373 gange
IMG_4064.jpg
IMG_4064.jpg (425.69 KiB) Vist 7373 gange
IMG_4069.jpg
IMG_4069.jpg (300.17 KiB) Vist 7373 gange
IMG_4076.jpg
IMG_4076.jpg (405.59 KiB) Vist 7373 gange
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Baddi »

Malossi plejer med deres dele at have forskellige sæt til forskellige modeller. Jeg mener at der er en liste i det blad, som ligger med, så tjek om det er 8086, som passer til
din super 8.

Er gliderøret for langt, har jeg hørt at man kan slibe en mm af, så længe man sikrer sig, at der er plads til at remmen kan ligge i hvileposition mellem remskiverne. :)
Det med at slibe af gliderøret skal man dog passe på med, da det gør, så remskiverne presses mere sammen, hvis de ellers ikke gør, og dette kan give alt alt for høj fart. Nogle amerikanere på et andet forum melder fra tid til anden om 50 MPH på kymco agility, hvilket er 80 km/t, men jeg ved ikke hvor meget jeg tror på dem, når de påstår at det er GPS-verificeret. :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har jeg købt et Malossi multivar kit hos kig.dk fordi der kunne man bruge bankoverførsel.
Jeg ringer inden jeg bestiller for at høre om det nu også er pakke nummer 5113790 som de sælger fordi det oplyser de ikke på deres hjemmeside der står kun deres eget reserveldsnummer.

Jeg bestiller og ringer så for at dobbeltechecke at det nu også er pakke 5113790 jeg har bestilt. Det får jeg afvide det er.

Jeg betaler med bankoverførsel og hvad ligger der så i pakken når den kommer.
Nummer 5113269 selvfølgelig :(

Åh.

Så har jeg ringet til kgi og sagde de har sendt den forkerte pakke og de siger så at det skulle være det samme men at malossi bare bruger andre reservedelsnumre til den samme pakke... det ved jeg ikke helt om jeg skal tro på så jeg har skrevet til malossi for at høre hvad forskellen er.

Der er forskel på reserveldsnummeret til gliderøret og fjederen i de 2 pakker så tænker der måske kunne være forskel på længden eller noget.
Jeg vil bare gerne havde det helt rigtige og ikke noget som bare passer sådan cirka.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har lavet følgende side om Malossi multivar hvor jeg vil skrive om det.
Den er endnu ikke så god men i kan da se nogen billeder.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ltivar.php
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Jps »

Husk at fjederen der følger med intet er værd, med mindre man grovtuner sin scooter. Og man kan heller ikke altid, bruge de medfølgende ruller (kommer an på antal gram).
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Baddi »

Jps skrev:Husk at fjederen der følger med intet er værd, med mindre man grovtuner sin scooter. Og man kan heller ikke altid, bruge de medfølgende ruller (kommer an på antal gram).
Den hvide, som følger med kittet til Agility kræver 30 kg at trykke sammen, og betegnes som 800 RPM fjeder. Dermed er den lige så stærk som standarten på Agility men er en af de "svage" fjedre, for dem der skifter fjedre til strammere, hvor der oftest gås efter 1500 RPM. :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kittet er vel designet til de modeller de står ved ?
Det regner jeg da med.
Det er derfor jeg gerne vil have den helt rigtige pakke så det skulle passe helt perfekt til.
Jeg havde læst på et andet forum at den hvide tryk fjeder skulle være "bedre" så ville det blive lidt skuffet hvis det bare er det samme. Men jeg kan prøve og trykke dem samme samtidig når jeg har dem begge af.
Men nu vil jeg returne den pakke kgi.dk sendte mig og vente på den rigtige. Det jo deres egen fejl de har sendt den forkerte men så ved jeg ikke om de regner med jeg betaler porto for deres fejl.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Kittet er vel designet til de modeller de står ved ?
Det regner jeg da med.
Det er derfor jeg gerne vil have den helt rigtige pakke så det skulle passe helt perfekt til.
Jeg havde læst på et andet forum at den hvide tryk fjeder skulle være "bedre" så ville det blive lidt skuffet hvis det bare er det samme. Men jeg kan prøve og trykke dem samme samtidig når jeg har dem begge af.
Men nu vil jeg returne den pakke kgi.dk sendte mig og vente på den rigtige. Det jo deres egen fejl de har sendt den forkerte men så ved jeg ikke om de regner med jeg betaler porto for deres fejl.
Har prøvet 2 fjedre på min gamle Big, med 70cc tun på og den gav absolut intet den fjeder, andet end dårligere optræk. Da den originale kom i igen, så trak den derudaf. Derfor skriver jeg den intet er værd ;). Det samme gælder rullerne som plejer at være 8-8,5 grams når man bestiller til Big. Dr. Big ( ihvertfald min gamle) kører bedst med 7-7,5 grams ruller når der er tun på.
Besvar