Stjålet/forladt scooter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Stjålet/forladt scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg så en scooter for nogen dage siden der var rimelig smadret så den kommer nok aldrig til at køre igen.
Men det kunne jo være ejeren kunne tænke sig at vide hvor den er alligevel.

Her er infoen jeg skrev ned fra den :

Nummerplade : VZ7060
Speedometer : 1764 Km
Farve : Sort
Stelnummer : L82TCAP9T81032413
Model : BT49QT-9

Skriv hvis det er din og vil vide hvor den er.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Stjålet/forladt scooter

Ulæst indlæg af silversand »

Tror det er bedre at ringe 1-1-4 og fortælle det til politiet, de kan se hvem der ejer scooteren, og derfra kontakte ejeren og høre om han mangler den.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Stjålet/forladt scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja kunne da godt være.
Jeg gjorde det engang, så kom politiet så vidt jeg husker samme dag og tag nummerpladen af den og satte sådan et bånd på tror jeg nok men så stod den jo der i flere dage hvor folk gik og flyttede på den og sådan.
De snakkede vist også noget om at det jo ikke sikkert at den var stjålet men det kunne være de ikke havde betalt forsikringen eller sådan noget på den.
Jeg er ikke helt sikker men jeg tror nok der hvor jeg ringede der kunne han se at der ikke var betalt forsikring ud fra nummerpladen.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Stjålet/forladt scooter

Ulæst indlæg af silversand »

Ja, på de nye med plader på, kan de se ud fra nr.pladen om der er betalt forsikring.
Men idet, det også er ulovligt at henstille sin scooter/cykel/bil oa. på offentlig areal der ikke er beregnet hertil (parkeringspladser) så skal de faktisk efter 2-3 dage efter din anmeldelse tage kontakt til ejeren og bede ham/hende om at flytte den, ellers kan de give ejeren en bøde for at have henstillet sit køretøj ulovligt.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Stjålet/forladt scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

silversand skrev:Ja, på de nye med plader på, kan de se ud fra nr.pladen om der er betalt forsikring.
Men idet, det også er ulovligt at henstille sin scooter/cykel/bil oa. på offentlig areal der ikke er beregnet hertil (parkeringspladser) så skal de faktisk efter 2-3 dage efter din anmeldelse tage kontakt til ejeren og bede ham/hende om at flytte den, ellers kan de give ejeren en bøde for at have henstillet sit køretøj ulovligt.
Og så er det vidst nok ulovligt at have en ulovlig scooter på offentlig vej, så den skal transporteres mindst 50 cm over vejen, når nummerpladen er konfiskeret. :)
Besvar