hot 50 døde

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: hot 50 døde

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Når du renser karburatoren renser du så de små huller i dyserne/strålerør/karburator ?
De er jo meget små de huller.

Det lyder klart som om den ikke får benzin nok syntes jeg.

Og hvad er det for noget med at der ikke kommer benzin ud af slangen.
Hvis du tager benzinslangen af på karbuartoren så skal der komme benzin ud af den når du bruger el starteren eller kickstarteren. Selvom motoren ikke kan starte så skal der komme lidt ud. Gør der ikke det ?

Siger du at når den køre i tomgang så bliver den ved at køre i tomgang selvom du giver gas ?
Det lyder mærkeligt. Der må være et eller andet sted hvor benzinen ikke kommer igennem.
Brugeravatar
lille nissen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15. marts 2012 20:48
Scootere: hot 50

Re: hot 50 døde

Ulæst indlæg af lille nissen »

scootergrisen skrev:Når du renser karburatoren renser du så de små huller i dyserne/strålerør/karburator ?
De er jo meget små de huller..
Renset med trykluft, alle tænkelige steder :D
scootergrisen skrev:Det lyder klart som om den ikke får benzin nok syntes jeg.

Og hvad er det for noget med at der ikke kommer benzin ud af slangen.
Hvis du tager benzinslangen af på karbuartoren så skal der komme benzin ud af den når du bruger el starteren eller kickstarteren. Selvom motoren ikke kan starte så skal der komme lidt ud. Gør der ikke det ?.
Nope, der kommer kun benzin hvis jeg selv suger i vakuum slangen
scootergrisen skrev:Siger du at når den køre i tomgang så bliver den ved at køre i tomgang selvom du giver gas ?
Det lyder mærkeligt. Der må være et eller andet sted hvor benzinen ikke kommer igennem.
Hvis jeg giver den et skud benzin direkte i karburator, så starter den, og holder i tomgang indtil den ligesom har brugt det skud.
-hvis jeg giver gas, mens den så holder i tomgang, sker der absolut intet andet, end at den bliver i tomgang
:?

Pakninger + membran i øvrigt helt nye :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: hot 50 døde

Ulæst indlæg af scootergrisen »

lille nissen skrev: Nope, der kommer kun benzin hvis jeg selv suger i vakuum slangen
Der har du jo så et problem.
Der er åbenbart ikke nok vakuum i til at åbne benzinhanen.
Check der er hul igennem i studsen hvor vakuumslangen sidder på indsugningsstudsen og prøv med en anden slange, klik eventuelt 1 cm af slangen så enden er frisk.

Den skulle jo gerne gøre sådan her.
Brugeravatar
lille nissen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15. marts 2012 20:48
Scootere: hot 50

Re: hot 50 døde

Ulæst indlæg af lille nissen »

så fik jeg tid til at kigge på den igen.

når jeg endelig får den igang, så flyder benzin ganske korrekt som i filmen du har lagt op..... men ingen effekt ved at give gas......
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: hot 50 døde

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og kontroller membranen under indsugningsstudsen om den er knækket eller noget.
Prøv og skru topstykket af og se om der er noget galt og kontroller stempelringene hvis du mener der er for lidt kompression.
Check oliepumpen pumper olie.

Ellers prøv og bliv ved og ved. Det kan være den bare lige har svært ved at starte.

Havde du prøvet med nyt tændrør ? Ellers prøv det.
Brugeravatar
lille nissen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15. marts 2012 20:48
Scootere: hot 50

Re: hot 50 døde

Ulæst indlæg af lille nissen »

Membran helt ny. Tændrør helt nyt... den har aldrig kørt med olie blandes, hverken hos mig eller den tidligere ejer.så det burde være uden betydning.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: hot 50 døde

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad mener du med "den har aldrig kørt med olie blandes" ?
Er der ikke nogen oliepumpe i ?
Blander du så selv olie i benzinen eller hvordan ?
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: hot 50 døde

Ulæst indlæg af Baddi »

Hvis Vakuum ikke virker, vil der ikke være benzin i bundkarret, og er der det, er vakuum ikke problemet. :)

Jeg synes mest af alt, at det lyder som om den ikke får nok strøm. En gnist kan sagtens være fin, men under kompression stiger den elektiske modstand, og gnisten vil få sværere ved at hoppe.
Prøv at tjekke om tændspolen kan trække 6mm lange klare blå gnister, da dette vidst er et must. Lad dog være med at holde på ledningen med bare fingre, da du så vil få et 16.000 volts rap over nallerne. :D

Hvis du finder ud af at gnisten er problemet kan jeg anbefale et Iridium tændrør, da disse holder længere og giver bedre gnist. Jeg vil også anbefale en kraftigere tændspole, som dem på 31.000 volt. Men ellers vil jeg sige standarten: Gnist, benzinblanding og kompression. :)
Besvar