Ny Naraku CDI, scooter tager næsten ikke fat mere

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Ny Naraku CDI, scooter tager næsten ikke fat mere

Ulæst indlæg af jakk212 »

Hej lige købt en 6 pins CDI fra speedline, til min TMS S3, som også benytter en 6 pins CDI. Jeg har købt den ud fra en en Baiotian Rocky, da TMS Classic 50 stikket ikke passede til mit.
Ved det er en baiotian motor der sidder i min scooter, så tænkte at den nok ville passe.

Scooteren kan også tænde fint med den nye CDI, og slukker også når jeg tager det lille støtteben ned, altså der må da være nogle af "pins'ene" der virker antager jeg. Men når jeg så giver gas tager den overhovedet ikke fat. Ja jeg kan bedst beskrive det med at det føltes ligesom man tager luftfilteret fra en standard scooteren der ikke er dyset om. Den nærmest "Hoster".
Tænker så lidt på om der kan være noget galt med CDI'en, eftersom æsken jeg fik den i var meget medtaget og slidt, lignede bestemt at det havde været i brug før...

Men hvad tror i kære Scootergrise brugere? Sidder her lidt på bar bund :/

Mvh Jakk212
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Ny Naraku CDI, scooter tager næsten ikke fat mere

Ulæst indlæg af Baddi »

At den starter og kører, men ikke vil tage gas lyder som en fejl på boksen, så gnisten ikke er stærk nok.
Det er den eneste ændring du har lavet, hvor problemet så er opstået, ikke? :)
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Ny Naraku CDI, scooter tager næsten ikke fat mere

Ulæst indlæg af jakk212 »

Jo er det, vidste sig også at være fejlen. Har fået skiftet den med en ny:-) husk og fjern luft filter begrænsningen også:-P
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Ny Naraku CDI, scooter tager næsten ikke fat mere

Ulæst indlæg af Baddi »

jakk212 skrev:Jo er det, vidste sig også at være fejlen. Har fået skiftet den med en ny:-) husk og fjern luft filter begrænsningen også:-P
Ja undskyld at jeg ikke svarede på dit spørgsmål tidligere, men jeg tænkte at når du ikke havde meldt tilbage at det var løst, ville det nok ikke gøre noget. :D
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Ny Naraku CDI, scooter tager næsten ikke fat mere

Ulæst indlæg af jakk212 »

Bare i orden:-) men nu kan folk om ikke andet google sig til svaret nu:-P
Besvar