CPI Hussar EU1 udstødning.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

CPI Hussar EU1 udstødning.

Ulæst indlæg af 12V »

Hej, mit første indlæg her :)

Er der nogen med CPI viden her? Normalt roder jeg mest med Piaggio maskiner, så min viden på CPI er ikke stor. Jeg er forvirret over de EU1 og EU2 forskelle der er.

Min nabo har en 30'er CPI Hussar, den gamle EU1 model med 10 mm krydspind og støbejernscylinder. Udstødningen var tæt, og efter åbning fandt vi ud af at den er total rådnet indvendig. I et forsøg på at fjerne forstoppelser endte vi med en helt tom udstødning. Så den er dødsdømt!

Vi har ikke kunne finde noget brugt til billige penge, og apropos penge, min nabo vil bruge så lidt som mulig. Men hvilke udstødninger passer på denne, kan man bruge en helt alm. liggende minarelli udstødning, som f.eks. fra en Jog? For så er der jo et kæmpe udvalg. Mine bekymringer er bare om det er plug & play, passer rørføringen, flangen eller monteringen bag på motorblokken? I min søgen på nettet kan jeg finde udstødninger til EU1 og EU2, er der reelt forskelle, eller er det kun pga. EU godkendelsen/begrænsninger?

Evt. omdysning skal jeg nok klare, og er ikke særlig bekymret for EU godkendelse etc.

Det bliver i hvert fald ikke en org. da den koster 2.000 kr,-

Håber i kan hjælpe :)
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: CPI Hussar EU1 udstødning.

Ulæst indlæg af Bebbe »

Jeg ved ikke helt om det passer men jeg har hørt ang udstødning på eu1 og eu2 at drejningen på forrøret ved cylinderen er ikke ens.
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

Re: CPI Hussar EU1 udstødning.

Ulæst indlæg af 12V »

Ja det ville være en træls operation at skære i en ny udstødning.

Jeg har eksperimenteret lidt med den i dag, har haft cylinder af og sammenlignet med andre cylindre hos en kammerat. Han havde et org. Adly støbejernskit liggende, fra en gammel Adly Jet 45, den er helt ens. Og min kammerat kørte med et tunudstødning til Jog, altså alm. minarelli. Så jeg er ret sikker på at udstødningen passer oppe ved cylinderen.

Har et par makkere der har minarelli maskiner stående, men lige p.t. gider jeg ikke bøvle med at låne og afmontere en fra deres maskiner bare for at teste på naboens maskine. Hvis de da overhovedet gider at låne én ud :P
Brugeravatar
foxi4
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. november 2011 10:13

Re: CPI Hussar EU1 udstødning.

Ulæst indlæg af foxi4 »

hej
Prøv og kik på denne side kan være der er noget du kan bruge er ikke så dyr igen med ting www.msp-tuning.dk har lige købt cylindre komplet med stempel og ringe til 289 kr du kan se hvad tingen passer til der kan være flere modeller tingen kan side på håber du finder det du skal bruge

mvh foxi4
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

Re: CPI Hussar EU1 udstødning.

Ulæst indlæg af 12V »

Fik købt en billig uoriginal udstødning til minarelli, den passede også nogenlunde på cylinder og ophæng... Men baghjulet er bare for bred, så det duer ikke. Har prøvet med et par skiver for at skabe afstand men det er slet slet ikke nok, den blokker hjulet fuldstændig :(

Billede

Fik den til 225,- på tilbud, men træls alligevel. Troede endelig jeg kunne aflevere den igen, er træt af at kigge på den. Sådan en asiat er altså også noget hø at skrue i, i forhold til en piaggio f.eks. Skruer og dæksler, gemt under andre skruer og dæksler :problem:
Besvar