Slut med Giantco E-Buddy hos T Hansen

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Slut med Giantco E-Buddy hos T Hansen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

oldbuddy.jpg
oldbuddy.jpg (152.69 KiB) Vist 8112 gange
Så sælger T Hansen ikke flere Giantco E-Buddy.

Modellen er i hvert fald taget af hjemmesiden. Øv :(

Kan godt avre mig lidt at det ikke gik bedre for en billig elektrisk scooter.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Slut med Giantco E-Buddy hos T Hansen

Ulæst indlæg af Jps »

For lille radius er vel årsagen, plus bøvl med batteriet??
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Slut med Giantco E-Buddy hos T Hansen

Ulæst indlæg af Fut »

Der er ikke nogen der gider købe en knallert der kun kan køre 30 km om dagen. Producenterne vil ikke sætte bedre batt. i da disse er dyrere end scooteren.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Slut med Giantco E-Buddy hos T Hansen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har T Hansen puttet 2 styks så kaldte "Demovare / udstillingsvare" Giantco E-buddyer 45 km/t til 3999,- kroner på : http://www.thansen.dk/products.asp?c=65 ... -945593615
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Slut med Giantco E-Buddy hos T Hansen

Ulæst indlæg af --- »

Fut skrev:Der er ikke nogen der gider købe en knallert der kun kan køre 30 km om dagen. Producenterne vil ikke sætte bedre batt. i da disse er dyrere end scooteren.

Jo da. :P

Jeg er rigtig glad for den, en 45ér. Var ude og tøffe en tur på 38km igår, og da jeg kom hjem var "tanken" næsten tom. Vil dog vurdere at jeg kunne have kørt 5 km mere. Og det var i 9 graders varme og let brise. skal prøve den igen når det bliver 20+ grader. :thumbup:

Om nogle år(tier) når Lifepo4 batterier bliver billigere, så monterer jeg dem. Batterierne der sidder i min er næsten 2 år gamle, den er fra 2010, maj.
IMG_20110924_115111.jpg
IMG_20110924_132427.jpg
Brugeravatar
SnoopMaxx
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 28. november 2010 22:44
Scootere: Suzuki AH50R Address

Re: Slut med Giantco E-Buddy hos T Hansen

Ulæst indlæg af SnoopMaxx »

Jeg fik 4 nye batterier på min i januar , det kostede lige små 4 kilo
de sagde at der kun var 1 års garanti på batterierne og så havde jeg "glemt" et service eftersyn !!!!!

De nye batterier skulle i følge TH være bedre end de gamle ....NOT, efter ca 4 måneder er rækkevidden faldet fra 48km til 34km og jeg kører ca 20-21km eller 45-46km om dagen

Min har kørt ca 8500km siden oktober 2010


-Morten
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Slut med Giantco E-Buddy hos T Hansen

Ulæst indlæg af --- »

Ja, mine batterier er i tip top. Du husker vel at du ikke må slå opladeren fra før batterierne er ladet helt op. og den grønne lampe lyser grøn?.

Jeg har ingen problemer med den.

PS. du kunne også bare have købt batterierne her: http://dk.rs-online.com/web/p/genoplade ... 409485|alt, og have sparet 1500kr. :thumbup:

Service laver jeg selv, :wave:
Brugeravatar
SnoopMaxx
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 28. november 2010 22:44
Scootere: Suzuki AH50R Address

Re: Slut med Giantco E-Buddy hos T Hansen

Ulæst indlæg af SnoopMaxx »

Ja service laver jeg sgu oz selv ..Det var derfor de påstod der ingen garanti var ! ! !

Havde lige baghjulet af i fredags for at tjekke bagbremsen
Det tog "kun" 4 timer ...man skal ha motor ledningen af ved motor styringen,
Da jeg samlede det hele igen, ville det 5 ledede sensor kabel stik ikke makke ret, så det blev skiftet ud
derefter loddede jeg de to røde ledninger på den ene side sammen (den side hvor sikringen sidder ved hovedafbryderen), da de har en tendens til at løsne sig

Og tak for linket til de batterier

-Morten

PS
jeg har kørt R/C Race med el-biler i over 30 år så jeg har en lille smule erfaring med batterier og ladere
Der er kun 2 røde lys på min lader det ene slukker når batterierne er opladede
Jeg ku godt tænke mig en lader med Amp og volt måler, som der er på den jeg har til mine race batterier

desuden er jeg udlært Maskinarbejder, Smed, Svejser og Mekaniker ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Slut med Giantco E-Buddy hos T Hansen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det der med at T Hansen og andre kun vil give 1 års reklamation/garanti på batterierne det er vist ikke lovligt.

Der er 2 års reklamationsret på hele varen ifølge loven og hvis man køber en elektrisk scooter så er den jo ligesom ubrugelig hvis batterierne ikke virker. Derfor må batterierne også være under de 2 års reklmationsret. At det så er normalt at scooteren får lavere og lavere rækkevidde det noget andet men hvis nu batteriene gik helt i stykker efter 1år og 1måned så må der jo stadig være reklamationsret på.

Ligesom hvis nu kileremmen på en scooter knak så jeg kan da ikke forstille mig det er lovligt for sælgeren og sige at det er en sliddel og den derfor ikke er omfattet er loven.

SnoopMax > T Hansen sælger også en anden oplader end den som følger med oprindeligt. Jeg ved ikke om det har noget at sige. Du kunne da prøve og spørge hos T Hansen hvorfor de har 2 slags opladere.
Brugeravatar
SnoopMaxx
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 28. november 2010 22:44
Scootere: Suzuki AH50R Address

Re: Slut med Giantco E-Buddy hos T Hansen

Ulæst indlæg af SnoopMaxx »

Grisen ...Jeg vil ikke handle i TH mere.... Med mindre at jeg ikke kan få en specifik del andre steder
Den med garantien skal jeg vist lige ha snuset lidt mere i.
Deres argument var jo at de ikke selv havde lavet servicen ...hvis man laver service selv eller får en anden mc eller scooter forhandler til det inden for garanti perioden
så gælder det ikke ! ! ! !
Hvis det var en bil, så kan du få lavet service hos andre og garantien gælder stadig

Nå men bortset fra det så fræser mit sorte lyn afsted igen med fornyet entusiasme
det hjalp en hel del at få loddet og spændt de to ledninger ved hovedafbryderen

-Morten
Besvar