Kan godt starte men ikke perfekt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Når jeg starter min scooter med el starteren så skal jeg køre el starteren i 3-4 sekunder før motoren begynder at starte og kan holde sig selv i tomgang.
Hvis jeg drejer lidt på gashåndtaget mens jeg bruger el starteren så kan den starte med det samme også skal jeg blive ved med at holde gashåndtaget dreje en smule for hvis jeg giver slip stopper motoren.

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvordan det kan være jeg skal dreje lidt på gashåndtaget fordi sådan har det ikke altid været.

I dag har jeg justeret ventilerne til 0,05 mm på både indsugning og udstødning for at se om det ville hjælpe men der er ingen forskel.

Jeg vil prøve og sætte mit gamle luftfilter på som jeg har renset for at se om det hjælper.

Hvis der er nogen som oplever det samme med at man skal dreje på gashåndtaget mens man starter så skriv gerne hvad i har prøvet og om der er noget som har hjulpet.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

Jeg har læst at dt er normalt at den skal lidt extra i håndtaget , når dt er sommertepratur . Mig selv når den har stået stille eks. en nat i skuer så strarter den perfekt , men når men skal starte den lidt efter skal den ofte have lidt gas når men starter ellers ikke . men måske kan problemet løses med et fuld baterie , det plejer jo altid at hjælpe med at starte , ellers en ny tændrør + et snorting til den har læst kragen på billigscooter har gjort dette med snor tændrør.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror også det er normalt at man skal give lidt gas men det er ikke altid den har været sådan. Det jo ikke et problem men hvis jeg kunne finde ud af hvorfor det er sådan så ville det være super.
Jeg prøvede at sætte mit gamle luftfilter i og prøvede også uden luftfilter men det det sammen.

Jeg kunne godt prøve med et nyt tændrør. Og kan også godt oplade mit batteri for at se om det skulle hjælpe.

Hvad er det for noget med en snor på tændrøret ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har jeg købt og installeret nyt tændrør.
Umiddelbart er der ingen forskel overhovedet.
Brugeravatar
daxthevaks
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 22. juli 2010 05:38
Scootere: Giantco sprint 30 km/t
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af daxthevaks »

Jeg har os selv det problem når den er kold, og jeg prøvede os med nyt tændrør og det hjalp heller ikke.
Men jeg hade nu ellers håbet at det bare var ventilerne, men efter som du også har prøvet det.
Så må det vel være karburator eller chokeren der driller ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har bare lige haft skildt karburatoren ad og renset den så godt jeg kunne... men jeg har ikke trykluft og jeg brugte heller ikke karburatorrens men det kan da godt være den skal renses inden i gangene.

Så må jeg prøve og købe sådan noget karburator rens og se om der er nogen forskel.
Brugeravatar
daxthevaks
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 22. juli 2010 05:38
Scootere: Giantco sprint 30 km/t
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af daxthevaks »

Det lyder som en meget god ide.
Jeg prøvede at stille blandingsskruen lidt ud og det hjalp faktisk lidt, men nu køre den så bare ikke helt lige så godt når den er varm.
Så måske jeg os skulle prøve at rense min igen :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hmm. De gange har jeg prøvet og dreje på blandingsskruen der syns jeg næsten det var lige meget hvordan jeg dreje den så var der ikke nogen forskel med mindre jeg drejede den i bund.
Så det ka da godt være det sidder noget i vejen derinde.
Jeg tabte også engang min blandingsskrue på gulvet så spidsen blev lidt skæv ved ikke om det skulle betyde noget det var kun en lille bitte smule den blev skæv.

Det kan være det slet ikke er nødvendigt at tage karburatoren af hvis man bare kan skrue blandingsskruen ud også sprøjte karburator rens ind i hullet.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af Bebbe »

Jeg ville nok fortrække at gøre det grundig altså splitte hele karburatoren af for hvis det nu ikke hjælper med bare sprøjte rens i hullet så går man jo der og regner med at det er noget andet galt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja men hvis nu det virkede ! Men det finder jeg ud af.
Besvar