thansen reservedele

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

thansen reservedele

Ulæst indlæg af migma »

ja så kom jeg igang med den Giantco Sprint til datterer......
nyt låsesæt monteret og lagde nyt ledningsnet i den, men typisk for Thansen reservedele så passede stikkende fra det nye ledningsnet ikke på tilslutningen på stator :(
andre der har oplevet noget lign :?:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: thansen reservedele

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du går ind på Giantco Sprint så står der :
OBS: Forskel på reservedele til Giantco Sprint
Der findes to varianter af nogle reservedele til Giantco Sprint. Den nemmeste måde at finde typen på køretøjet, er at afmontere batteri dækslet. Undersiden af batteri dækslet er der mærket med enten JIANGMENSHENQIANG(HF) eller YUANJIA(JL) - dette indikerer hvilken type reservedele, du skal kigge efter. Alt plastik er også mærket med enten JIANGMENSHENQIANG (HF) eller YUANJIA (JL), så typen på køretøjet kan også findes på f.eks. sidedæksler.
Kilde : http://www.thansen.dk/products.asp?c=63 ... 1726626229

Måske er det derfor det ikke passer 100 %.
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

Re: thansen reservedele

Ulæst indlæg af migma »

scootergrisen skrev:Hvis du går ind på Giantco Sprint så står der :
OBS: Forskel på reservedele til Giantco Sprint
Der findes to varianter af nogle reservedele til Giantco Sprint. Den nemmeste måde at finde typen på køretøjet, er at afmontere batteri dækslet. Undersiden af batteri dækslet er der mærket med enten JIANGMENSHENQIANG(HF) eller YUANJIA(JL) - dette indikerer hvilken type reservedele, du skal kigge efter. Alt plastik er også mærket med enten JIANGMENSHENQIANG (HF) eller YUANJIA (JL), så typen på køretøjet kan også findes på f.eks. sidedæksler.
Kilde : http://www.thansen.dk/products.asp?c=63 ... 1726626229

Måske er det derfor det ikke passer 100 %.
nej den forskel referer kun til plastikdelene.......det er forøvrigt en YUANJIA ( JL ) model ( oplyst ved bestilling af delene )
det er dette ledningsnet jeg monterede http://www.thansen.dk/product.asp?c=639 ... 1122604253
og alternativet ( der ikke er vandtæt )http://www.thansen.dk/product.asp?c=639 ... 2116061855

det er stikket med en gul kant der ikke passer
31105862004 (1).JPG
31105862004 (1).JPG (26.14 KiB) Vist 6127 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: thansen reservedele

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Selvfølgelig sjovere når det passer helt.
Hvis jeg var dig ville jeg ændre på stator stikket og ikke ledningsnettet.
Hvis du kan købe sådan et løst stik og noget i T Hansen men det kan du sikket ikke.
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

Re: thansen reservedele

Ulæst indlæg af migma »

ja så fik jeg forklaringen fra Thansen........... det er en Giantco Sprint type 1 jeg arbejder med....... og låsesættet og ledningsnettet der er købt er til en type 2 :o så det koster lige en ny stator med type 2 stik så virker det ;)
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

Re: thansen reservedele

Ulæst indlæg af migma »

ja det fortsætter bare stator på scooter passer ikke til ledningsnet......bestiller en ny stator pr. tlf. den bliver sendt til nærmeste afdeling og :( så er det den forkerte type Thansen medarbejderen har sendt til den lokale afdeling :x må så bare vente en dag extra for at den rigtige type stator kan nå frem til lokal afdelingen :evil: det betyder bare ca. 40 km. kørsel til ingen nytte :twisted: har stillet krav om at Thansen refunderer de unødige udgifter men tror ikke på at de vil det
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: thansen reservedele

Ulæst indlæg af silversand »

Derfor jeg altid tager de gamle dele med i butikken for at være sikker på at det er det rigtige jeg får.
Dog bestiller jeg oftere dele hos MAX MC import til scooter end hos thansen, da deres priser er lavere, og får en bedre service hos min mc forhandler end hos en 16 årig ekpedient i min lokale thansen.

Da jeg boede i Odder kunne jeg dog altid komme og få penge retur for noget, selvom jeg havde haft det monteret hvis det viste sig at være en forkert vare, men havde så også købt så meget der til bil og scooter, at butikschefen kendte mig, og vidste at jeg ikke løj om det.

Men har efterhånden fundet så mange andre steder at handle, der er samme pris, eller billigere end thansen, med bedre service, og folk bag disken der faktisk er uddannet indenfor faget, og ikke bare en salgsekspedient.
Besvar