intet lys på baotian Rocky

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

Jeg har en baotian Rocky fra 2006, her i sommer ferien gik mit baglys ud og virkede ikke længere. siden da er resten af mine lygter og gået ud en efter en, og nu er det kun lyset der viser at langt lys er sat til der virker. Og da jeg køre i skole tidligt om morgenen mens der stadig er mørkt, ville det være en stor hjælp hvis jeg kunne få det til at virke igen. For jeg har ingen anelse om hvad der er galt, og sikringen ser fin ud og det samme gør pærerne.

Hjælp mig! :cry:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan være et stik der har rykket sig løst.
Prøv og skrue frontskjoldet af og check alle de stik som går op til styret.
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

Alle stikkene ser fine ud, kan det være en pære der er gået i stykker. Har læst et sted at det også kunne være noget med spændingsregulatoren?

Prøvede at tage frontskjoldet af idag. Og symbolet der lyser når langt lys er tændt virkede, så prøvede jeg at tænde scooteren. Og da jeg gav den gas blev lyset kraftigere og kraftigere, og til sidst gik det ud og ville ikke lyse igen, så nu er der SLET ikke noget lys på scooteren. :P
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja hvis spændingsregulatoren er istykker kan pærene få for mange volt også kan pærene sprænge. Men du skrev først de var fine.
Men din sidste besked lyder klart som om at pærene får for mange volt og når de gør det er det altså spændingsregulatoren.

Prøv og check spændingsregulatorstikket at det sidder i.
Hvis det har siddet i hele tiden så skal du nok have en ny spændingsregulator.
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

Det er fordi jeg kun har tjekket baglygtepæren, og den så helt fin ud. kan ikke helt huske det, men det er muligt at stikket til spændingsregulatoren ikke sad i da langtlysindikatoren gik ud. Er der ikke et bestemt kendetegn, når det er spændingsregulatoren der er i stykker. Syntes bare at det er mærkelig at alle lysene ikke gik i stykker på samme tid, men en efter en over ca 3 måneder.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har hørt at pærene går ud efter noget tid og ikke sådan med det samme.
Der er 2 tegn på spændingsregulatoren er i stykker. Enten bliver batteriet ikke ladt op, eller også sprænger pærene.
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

har lige fundet ud af at begge mine forpærere er sprunget, så bestiller to nye og en ny spændingregulator. håber det virker
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

Det er da heller ikke andet end problemer med den scooter. Lyset virker stadig ikke efter jeg har købt nye lygter og en ny spændingsregulator, skete absolut ingenting. og nu kan den heller ikke starte længere selvom der kommer en lille gnist. Skal kablet der går ned i tændrørshætten også bruge strøm? det kan være strømmen er gået på hele scooteren.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så prøv og mål modstanden i spolerne i generatoren og tændrørskabel osv.
Du kan læse om det her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ktrisk.php

Ja der går strøm i kablet mellem tændrørshætten og tændspolen.
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

Nu kører scooteren som den skal, men lyset virker stadig ikke. et sted ved stikket som giver strøm til forlygten er der en af ledningerne som er faldet ud, og der er også en leding som er knækket, men ved ikke hvordan man skal reparere sådan noget?
og hvis det ikke får lyset til at virke, så er jeg rimelig sikker på at det også kan være forbindelserne til stellet/ motorblokken, for kan nemlig ikke finde dem kan det være det er dem der er problemet så lyset ikke virker?
evt. vise nogle billeder så jeg kan se hvor de skulle sidde.
Besvar