Giantco sprint, gnist men starter ikke?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
donald_duck
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 25
Tilmeldt: 17. november 2011 22:59
Scootere: Giantco Sprint, - 2006

Re: Giantco sprint, gnist men starter ikke?

Ulæst indlæg af donald_duck »

Hygge hejsa, fik overspændt knastkædestrammeren idag så den skal jeg lige have en ny af, samtidig knække den der pind udstødningen sidder fast i (nej strammede den næsten ikke, den var bare gennemtæred af ryst fandt jeg ud af) og har ingen aftrækker lige her, så hvis den kommer op og køre efter ny knastkæde strammer, kan det så skade med at udstødningen kun sidder på 1 af sine 2 bolte i ca 100 km bare, altså ikke i et stræk men skal lige bruge den til og fra nogle ting inden jeg kommer hjem til en med en aftrækker, men vil det skade scooteren?

Og onkelrar, vacumslangerne har det fint, stel forbindelsen er i orden, spændingsregulatoren duer som den skal, og dysen ved jeg ikke men har kørt med den længe så regner ikke med det er den.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco sprint, gnist men starter ikke?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Var det den øverste møtrik der kun holder fjederen du fik overspændt ?

Jeg ville nok ikke køre 100 km med kun 1 bolt, specielt hvis det er den øverste bolt som er knækket.
Hvis den anden bukket eller knækker så det nok noget lort.
Men hvis du gør det alligevel så ville jeg spænde det så hårdt fast du kan med ståltråd eller en spændebånd i metal eller noget.
Brugeravatar
donald_duck
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 25
Tilmeldt: 17. november 2011 22:59
Scootere: Giantco Sprint, - 2006

Re: Giantco sprint, gnist men starter ikke?

Ulæst indlæg af donald_duck »

ja det var heldighvis kun den øverste med fjederen. Hvad mener du med øverste boldt?, og burden bare en boldt ikke kunne holde nogenlunde tæt, mener jo bare det er jo ikke den der bære udstødnings vægt, den holder jo "bare" udstødningen tæt op til cyllen?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco sprint, gnist men starter ikke?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nå jeg troede det var en af de bolte som bar vægten af udstødningen.
Hvis det bare er en af dem som holder udstødningen på topstykket så det ok.
Brugeravatar
donald_duck
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 25
Tilmeldt: 17. november 2011 22:59
Scootere: Giantco Sprint, - 2006

Re: Giantco sprint, gnist men starter ikke?

Ulæst indlæg af donald_duck »

Hygge hejsa igen, undskyld den lange vente tid men fik lige påført mig selv nogle skader så jeg ikke havde muligheden for at lave den før nu.

Nå men det der fik den til at ikke fungere ordentligt ud over ventillerne selfølgelig var at ejeren før mig havde fået flækket pakningen imellem karburator og cyllen, og tog derfor falsk luft ind. Jeg var klar over den var flækket men den havde alligevel duet før så tænkte ikke over det. Men tak til dem der hjalp og specielt dig øf øf...
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

Re: Giantco sprint, gnist men starter ikke?

Ulæst indlæg af migma »

kan med 100% sikkerhed sige et det stik er med når man køber komplet ledningsnet og det sidder monteret ved leveringen.....købte ledningsnet her i januar !!!!!
hvad med kontakten ved sidestøttebenet ? har det checket den ? virker den ikke er der ingen gnist
Besvar