dør ved at gi gas

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Niclas
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. maj 2024 22:42

dør ved at gi gas

Ulæst indlæg af Niclas »

Hej alle scooter hoveder
jeg har været væltet for en uge siden og kunne køre derfra uden problem, men dagen efter kunne den slet ikke starte. så har den fået lov at stå en uge så har jeg renset karburator fået ny benzin filter renset benzin tank, har sat det sammen igen og kan godt køre måske 50 meter så kan jeg ik få lov at give bundgas så dør den bare. håber i kan hjælpe tak på forhånd :wave:
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: dør ved at gi gas

Ulæst indlæg af Landbo »

Niclas skrev: 10. maj 2024 22:49 Hej alle scooter hoveder
jeg har været væltet for en uge siden og kunne køre derfra uden problem, men dagen efter kunne den slet ikke starte. så har den fået lov at stå en uge så har jeg renset karburator fået ny benzin filter renset benzin tank, har sat det sammen igen og kan godt køre måske 50 meter så kan jeg ik få lov at give bundgas så dør den bare. håber i kan hjælpe tak på forhånd :wave:
Højst sandsynligt er der sket noget med din benzinhane i tanken. Som en tommelfingerregel skal der komme mindst 1 deciliter ud af benzinslangen nede ved karburatoren når motoren går. Nu har du ikke skrevet hvad det er for et køretøj du væltede på så det er svært og hjælpe dig med den videre fejlfindingen.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Niclas
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. maj 2024 22:42

Re: dør ved at gi gas

Ulæst indlæg af Niclas »

Hej leif
det er en pgo hot 50 (12 3 eger)
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: dør ved at gi gas

Ulæst indlæg af Landbo »

Niclas skrev: 12. maj 2024 09:59 Hej leif
det er en pgo hot 50 (12 3 eger)
Ok, så formoder så det er en totakter med vaccumhane. Du kan prøvee at tage vaccumslangen af nede før karburatoren og suge i den, så skulle der gerne kunne komme mindst en deciliter (0,1) liter ud i minuttet. Du bør være opmærksom på at hvis vakuumslangen er klemt eller der er et lille hul i den kan du godt opleve motoren godt kan gå tomgang men dør når den skal arbejde. Se lige efter at slangen ikke er revnet hvor den sidder over studserne i begge ender.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Niclas
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. maj 2024 22:42

Re: dør ved at gi gas

Ulæst indlæg af Niclas »

mange tak det prøver jeg
hilsen Niclas
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: dør ved at gi gas

Ulæst indlæg af Landbo »

Niclas skrev: 12. maj 2024 16:50 mange tak det prøver jeg
hilsen Niclas
Ja prøv det og se om det ikke kan løse mysteriet.

Hilsen Leif.
Besvar