Street Magic driller

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Street Magic driller

Ulæst indlæg af Bebbe »

Når jeg starter den så går den ok men efter et lille minut stiger den i tomgang og bliver der. slukker for den og starter igen er det det samme. jeg vil mene det er en utæthed et eller andet sted, jeg har skiftet simmering i vario siden og tænding siden tjekket og skiftet membran og pakning, o-ringe i karburatoren samt pakning i studs, chooker er skiftet, der er ikke nogle fugtighed at se på selve blokken eller rundt om cylinderet skal lige siges den har kun 70 PSI i Komparation men har ingen problemer med at starte. Er der nogen der har en ide hvor problemet kan være. :problem:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Street Magic driller

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Altså den køre for hurtigt i tomgang ?

Så må det være fordi den får for meget benzin/luft så prøv og skru på tomgangsskruen.
Check chokeren.
Ellers check at gaskablet ikke er stramt.
Og check at stemplet i karburatoren kan bevæge sig frit op og ned.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Street Magic driller

Ulæst indlæg af Bebbe »

Nej Nej den køre fint når den bliver startet men efter ca. 30 sek stiger den tomgang så stiller jeg den i tomgang og får den til at køre ok venter til den bliver kold så kan den ikke stå i tomgang. schoker er ok kabel er ok karburator er renset og alt køre fint.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Street Magic driller

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er det automatisk choker der er på ?

Du skal indstille tomgangen mens motoren er varm.
Du kunne prøve og rense tomgangskredsløbet i karburatoren (tomgangsdysen, der ved luftskruen osv).
Og prøv og juster luftskruen.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Street Magic driller

Ulæst indlæg af Bebbe »

Der er sat ny auto choker på dyser er renset karburator er klinisk renset samt alle dele i karburatoren. Der er justeret på luften. Juster tomgang når den er varm ja det er jo det der er problemet når den bliver varm justere jeg tomgang og luft men når den så startes igen i kold tilstand kan den ikke stå i tomgang.Ved godt det lyder som om chokeren ikke virker men den nye choker der sat i er testet og virker... Normal når man starter en kold scooter står den lidt højt i tomgang når den er kold og falderi tomgang når scooteren bliver varm, det er ikke tilfældet her men lige omvendt den står normal i kold tilstand og jo varmer den bliver jo højrer køre den op i omdrejninger.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Street Magic driller

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Måske er motoren bare slidt så den ikke har så god kompression når den er kold.

Kunne måske være stempelringene som er slidte og derfor ikke holder så god kompression når de er kolde... bare et gæt.

Har du prøvet at måle kompression når motoren er varm ?

Prøv og check at topstykket er spændt ordentligt fast og topstykkepakning holder tæt og tændrør er skruet ordentligt fast.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Street Magic driller

Ulæst indlæg af Bebbe »

Problemet er løst. Det var den uorginale choker der ikke gik langt nok ned for at lukke for den ekstra benzin og luft der skal til når motoren er kold, en orginal choker så køre det igen.
Besvar