Problemer med aprilia scarabeo 100 årg. 2002

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
giggs
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. august 2011 10:10
Scootere: aprilia scarabeo 100 årgang 2002

Problemer med aprilia scarabeo 100 årg. 2002

Ulæst indlæg af giggs »

Jeg har problemer med min aprilia scarabeo 100. Når jeg kører mister den fart og kan kun kører 30-40km/t. Så slukker jeg den og tænder den med det samme igen, og så kører den normalt igen. Dette sker mindst én gang på en tur på 10km, oftest efter et sving. Jeg har efter hver gang kontaktet forhandleren, og i den forbindelse har den været på værksted hvor der er skiftet benzinslange og benzinhane og renset karborator, det har hjulpet, men problemet er der stadig. Håber der er nogen der kan hjælpe med forslag til hvad der kan være i vejen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Problemer med aprilia scarabeo 100 årg. 2002

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej

Hvordan lyder motoren når det sker ?
Køre den med højere omdrejninger eller hvordan ?
Er der ellers nogen lyde eller noget du har lagt mærke til ?

En sjælden gang imellem på min scooter når jeg skal accelerer og drejer på gashåndtaget så først så er det som om motoren stopper i 1 sekund, altså den bremser ligesom også kommer den op i fart igen.
Jeg tror det kan være stemplet med gummimembranen i karburatoren som lige har sat sig lidt fast eller sådan noget. Måske er det noget i samme stil der sker på din scooter. Altså at stemplet i karburatoren støder på et hak og derfor ikke kan bevæge sig helt op.

Når det sker, går det så væk hvis du bare bremser ned til tomgang også køre igen uden at slukke motoren ?
Eller går det kun hvis hvis du slukker motoren helt også starter den igen ?

Tænker også det måske kunne være ventilerne så dem kan du da prøve og kontroller står rigtigt.
Eller måske variatoren.

Men nu hvor du skriver at det hjalp efter de har renset karburatoren så kunne det jo godt være karburatoren stadig.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Problemer med aprilia scarabeo 100 årg. 2002

Ulæst indlæg af resderra »

giggs skrev:Jeg har problemer med min aprilia scarabeo 100. Når jeg kører mister den fart og kan kun kører 30-40km/t. Så slukker jeg den og tænder den med det samme igen, og så kører den normalt igen. Dette sker mindst én gang på en tur på 10km, oftest efter et sving. Jeg har efter hver gang kontaktet forhandleren, og i den forbindelse har den været på værksted hvor der er skiftet benzinslange og benzinhane og renset karborator, det har hjulpet, men problemet er der stadig. Håber der er nogen der kan hjælpe med forslag til hvad der kan være i vejen.

Det scootergrisen siger er nok rigtigt, men har du allerede ikke betalt forhandleren en gang , altså måske skulle du overveje om at få pengene tilbage, evt tjek også selv om der er olie på dyret ;)
Besvar