gamle piaggo/vespa ciao 2t

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: gamle piaggo/vespa ciao 2t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis gnisten er fin som du siger så tror jeg ikke der er noget i vejen med tændspolen.

Men du kan prøve og måle hvor mange Ohm der er på tændspolen.
Der står noget om det på side 38-39 her : http://www.mopedriders.org/html/manuals ... iosism.htm
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: gamle piaggo/vespa ciao 2t

Ulæst indlæg af resderra »

Hej denne manual passer ikke til da jeg ikke har den elektriske tænding men den gamle med platiner, og den er uden cdi . men så har jeg prøvet at måle ohm på tændspolen som gav ingen resultat og derfor :
01012009648.jpg
01012009648.jpg (27.18 KiB) Vist 4037 gange
er det her rigtigt gjortt ? og angående gnisten den forsvandt i torsdagg men da skulle kikke på det igen i fredags var tilbage igen ! :crazy: :crazy:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: gamle piaggo/vespa ciao 2t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og tag tændrørskablet af.
Også mål igen.

Og prøv og mål på det bare stykke metal der sidder på siden. Jeg tror måske det er stelforbindelsen.
Mål på den og også først den ene terminal også den anden terminal og mellem begge de 2 terminaler sådan at du ender med 3 målinger.
Prøv eventuelt og skift mellem Ohm oh KOhm på multimeteret for at se forskellen.

Også mål mellem tændrøskablets ender.

Jeg har ikke erfaring med din tændspole og ved ikke den præcis modstand der skal være. Men hvis du slet ikke kan måle nogen modstand så tror jeg da der er noget ivejen med den.

Men hvis gnisten nogen gange er der og nogen gange ikke så lyder det som en løs forbindelse.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: gamle piaggo/vespa ciao 2t

Ulæst indlæg af resderra »

Ok jeg har fundet ud af det, gaskablet var ikke tilsluttet ordentlig og derfor fik jeg ikke en ordentlig brændstof forhold. ;)
Besvar