Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af MJENSEN »

Så prøv og tjek om der er kompresion på den hvis ikke så prøv og hiv cylinderen af og tjek cylinder, stempelringe og stempel.
Brugeravatar
jimmischultz
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. maj 2011 23:37
Scootere: PGO Hot 50 (2001)

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af jimmischultz »

Hvordan kan jeg tjekke kompressionen uden kickstarter? Ville undre mig at der er noget galt der nede, har lige haft skiftet stemplet, og stempelringe, og også pakningerne ved topstykke og cylinder. Jeg havde lidt bøvl med låseringene og cylinderen, men fik en scooter mekaniker til at sætte stemplet i cylinderen for mig. :)
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af Bebbe »

Har haft næsten samme problem på en pgo ligero her var det oliepumpen der trak falsk luft ind, du kunne også lige tjekke de simmeringe der sidder på hver side af krumtappen hvis de er våde er de utætte og trækker falsk luft ind.
Brugeravatar
jimmischultz
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. maj 2011 23:37
Scootere: PGO Hot 50 (2001)

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af jimmischultz »

Okay, skal jeg så skifte oliepumpe slangen eller skal der ny oliepumpe i? Jeg har ikke luftværktøj, så kan jeg vel ikke komme ind til krumtappen kan jeg?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11194
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror det ville være godt hvis du fik lavet kickstarteren specielt nu her hvor du har problemer med at starte så meget.
Det er meget lettere at mærke når man bruger foden også kan man også variere kraften.
El starteren den hukker bare i samme tempo og man kan ikke mærke om noget er galt.

Så syns helt klart du skal få den lavet før du går videre.
Brugeravatar
jimmischultz
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. maj 2011 23:37
Scootere: PGO Hot 50 (2001)

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af jimmischultz »

Ja det ville nok være det bedste. Ville bare gerne have den lavet nu, har ikke råd til at lave Kickstarter før næste måned. :(
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11194
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan jeg godt forstå du gerne vil men det er næsten en forudsætning for at kunne komme videre.

Ellers prøv og kig på http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... inding.php selvom den mest drejer sig om 4 takt.

Kan du ikke eventuelt låne nogen penge af en ven du kan betale tilbage i næste måned så du ikke skal vente ?
Er det kun kickstarterarmen som skal købes før kickstarteren virker ?

Der er 3 forskellige her til 99,- kroner : http://www.thansen.dk/products.asp?c=53 ... 1712458037
Brugeravatar
thomsen95
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. oktober 2010 18:26
Scootere: Piaggio NRG Mc3

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af thomsen95 »

.
Senest rettet af thomsen95 18. maj 2011 20:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
thomsen95
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. oktober 2010 18:26
Scootere: Piaggio NRG Mc3

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af thomsen95 »

Hejsa.
Har du tjekket for falsk luft mellem membran, blok og kaburator? og hvordan ser membranen ud? Min Piaggio nrg gjorde det samme, og det var en blanding af falsk luft og en ødelagt membran. Prøv at sprøjt lidt WD40 nede ned studsen og hør om den måske stiger i omdrejninger. så suger den falsk luft. Men prøv at tjek membranen og pakningerne. Det kunne være det var det.
Ved godt du har tjekket det, men prøv og se om der suger falsk luft. Der skal nemlig ikke meget til. og saml det hele igen med flydende pakning, så er den tæt.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af Bebbe »

Du kan tjekke oliepumpen om den virker. Start med at blande noget olie i benzinen 1dl olie til 5l benzin derefter starter du din scooter og lad den køre i tomgang, køre den op og ned i omdrejninger så prøver du at hive olieslangen af på stydsen og holder en finger for studsen går den så normal i tomgang så er der fejl på oliepumpen der kommer falst fuft ind der, er der ingen forskæld på tomgangen så er der en anden utæthed.

Tjek oliepumpe om den trækker falsk luft ind.
Tjek membran samt membranpakning monter igen med nye pakninger.
Tjek bundpakning ved cylinder, se om der er vådt rundt om cylindret.
Tjek simmeringe ved krumtapen begge sider er de fugtige skift dem.
Er dit stempel vendt rigtigt pil skal vendes mod udstødningen.
Er din bundpakning vendt rigtig.
Tjek om der fugtigt rundt om motorblokken pakningen der sidder i midten af blokken.
Besvar