TMS S3 scooter dør pludselig?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

TMS S3 scooter dør pludselig?

Ulæst indlæg af jakk212 »

Så her i dag da jeg skulle hjem, døde min scooter pludselig. Det havde regnet og den havde stået ude i ca 1 times tid. Da jeg så kører godt og vel 10 minutter drukner den, og jeg smutter så på en tank i tørvejr. Efter 10-15 minutter vil den efterhånden starte og efter 10 minutter i tomgang kører den. Da jeg så sætter mig og kører igen, går der ikke meget længere tid en 10 minutter og så dør den igen, denne gang fik jeg ikke liv i den. Det ikke første gang dette er sket.
det sker ofte i regn vejr/ fugtigt vejr.
Jeg har fyldt kaburatorvæske på scooteren.

Hvad skyldtes dette? Og hvad kan jeg gøre så det ikke sker?

på forhånd tak

jakk212
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11194
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: TMS S3 scooter dør pludselig?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

De gange jeg har haft problemer i regnvejr har været elektriske problemer. Den ene gang var tændrørskablet løst. Den anden gang var en ledning i tændingslås stikket irret over.

Men det kunne også lyde som om du løber tør for benzin.... men hvis den virker fint i tør vejr så det nok ikke derfor.
Eller kunne det være fordi luftfilteret bliver for fugtigt og derfor kan luften ikke så let komme ind og den måske får for meget benzin så. Gætter bare.
Men du kunne da prøve og rense luftfilter, checke stik, stel forbindelse til stel og motorblok og se om der er nogen stik som har ir i sig.

Det er ikke nødvendigt at bruge karburatorvæske specielt nu hvor det ikke er frost. Så prøv og lad være med det bare for at se om der er nogen forskel.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: TMS S3 scooter dør pludselig?

Ulæst indlæg af jakk212 »

Okay prøver at undlade kaburatorvæsken.

Hvordan renser jeg luftfilteret?
stel forbindelse mener du så det lille støtteben, der gør om man kan tænde den hvis det er oppe, og ikke kan tænde den hvis det er nede? eller er det mig der ikke aner hvad en stelforbindelse er?
Tvivler på der er nogle stik der er begyndt at ruste, eftersom den er stortset ny, og har stået inde det meste af vinteren. Men kunne jo være.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11194
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: TMS S3 scooter dør pludselig?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det bliver jo ikke lige til de hurtigste svar fra mig eftersom jeg ikke har internet der hjemme for tiden.

Du kan se her hvordan du renser luftfilter : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... filter.php

Stel forbindelse at stellet altså det metal der holder hele scooteren det skal have forbindelse til motorblokken og batteriets minus (-) terminal.
Det kalder man så for stelforbindelse. De er gerne grønne de ledningerne som går til stel.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ed0120.jpg

På motorblokken plejer stelforbindelsen gerne at være her ved starter motoren.
Der er nogen som har skrevet at de har haft problemer med deres scooter som kørte dårligt også hvis de lavede en ekstra stelforbindelse så virkede den igen.
så prøv og lav din egen hjemmelavet ledning fra batteriets minus (-) terminal og direkte til en skrue på motorblokken og se om det hjælper.

Det er også nogen som skriver at de har haft problemer med det der side støtteben hvis det er sådan en model hvor det skal være slået op før det virker.
Prøv og tag stikket ud til støttebenet og se om det virker. Jeg ved så ikke om det virker når stikket er taget fra eller om man skal lave en kortslutning i stikket.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: TMS S3 scooter dør pludselig?

Ulæst indlæg af jakk212 »

Luftfilteret fejler ingen ting, hverken beskidt eller tegn på den mindste smule fugt. Har hellere ikke haft problemer med støttebenet, det er skruet solidt fast. Har også lige givet det en gang silicone spray. Hvis støttebenet er skruet af kan scooteren ikke starte, så har sikret mig at den er fastspændt.

Vil det hjælpe at skifte tændrør og tændhætte?
De jeg har spurgt omkring mig siger at det kan være noget med kaburatoren, eller at ventilerne skal stilles - men er ikke sikker på det er det?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11194
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: TMS S3 scooter dør pludselig?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis det var ventilerne så ville det også ske i tør vejr men det skader da ikke noget at justere dem. Jeg tror bare ikke det er derfor.
Jeg tror det er et elektrisk problem så derfor tror jeg ikke det er noget med karburatoren.

Du kan da godt prøve at skifte tændrør og tændhætte og se om det gør nogen forskel.
Men hvis du spørger mig så er det et elektrisk problem. Sikkert en løs forbindelse så det ville jeg konsenterer mig om at lede efter hvis jeg var dig.

Prøv og gå alt det elektriske igennem og se om du ikke kan finde noget.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: TMS S3 scooter dør pludselig?

Ulæst indlæg af jakk212 »

Smutter og køber et nyt tændrør og tændrørshætte når jeg får tid. Okay prøver at kigge så :)
Besvar