Åhh nej - den gamle plageånd er tilbage

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Åhh nej - den gamle plageånd er tilbage

Ulæst indlæg af westenkaer »

Ja - gul og hvid er også statoren. Disse gå såvidt jeg husker til spændingsregulatoren, mens sort/rød vedrører tænding.

Sjovt er det, at scootermekanikeren sagde at man sagtens kunne have 0 udslag på hvid>>stel og Gul>>Stel og så alligevel have en fin stator. Visse modeller har nemlig ikke forbindelse imellem disse :wtf:
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Åhh nej - den gamle plageånd er tilbage

Ulæst indlæg af westenkaer »

OIhhhhhh :D

Den fik gnist med den nye stotor og jeg tænkte: BRAVO.

Men så bemærkede jeg at den IKKE lader batteriet. Hmmmm!

Ved et rent tilfælde finder jeg så ud af, at jeg også har den NYE CDI på som jeg lige har købt.

Prøver så at skifte stator tilbage til den gamle. BRUUUUM!! Den VIRKER!!!

DVS: Selvom der IKKE er udslag mellem gul>stel og Hvid>stel, så fungerer den altså alligevel. Man kan altså IKKE have en stator hvor der er byttet om på gul og hvis (se tråden).

Fat i baotian IGEN. Fik en mail fra dem: "Ja - på denne model SKAL det være PRÆCIS den samme! Ellers lader den IKKE batteriet. Der skal IKKE være udslag mellem gul, hvid og så stel."

Jeg tror så at man kan bytte om på gul og hvid selv. Det er sikkert kun polariseringen der ikke matcher spændingsregulatoren.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Åhh nej - den gamle plageånd er tilbage

Ulæst indlæg af westenkaer »

Lige så underligt:
Sætter jeg min nabos CDI fra en baotian CLASSIC over på min Baotian tero, samme årgang, så kan min retro ikke starte.
Sætter jeg derimod min NYE CDI over på hans, så kan han godt starte - og det kan jeg også på min :wtf:

Jeg har hele tiden brugt hans CDI i elektriske fejlsøgninger. Det skal jeg nok IKKE gøre.

Det var altså en defekt CDI på min der skabte problemet. Jeg tror jeg køber ind så jeg altid har 2 liggende. Kan man udelukke CDI`en kan man jo måle sig til resten hvis der mangler gnist.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Åhh nej - den gamle plageånd er tilbage

Ulæst indlæg af scootergrisen »

westenkaer skrev:Sjovt er det, at scootermekanikeren sagde at man sagtens kunne have 0 udslag på hvid>>stel og Gul>>Stel og så alligevel have en fin stator. Visse modeller har nemlig ikke forbindelse imellem disse :wtf:
Jeg ved ikke om du mener 0 Ohm eller 0 Volt men ja der kan være forskel på stator fra scooter model til scooter model.

Ligesom du kan se på dette billede.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ed1788.jpg
På min scooter for eksempel der er der kun 1 spole fordi forlyset får strøm fra batteriet. På de fleste scootere får forlyset strøm fra generatoren så vidt jeg ved også er der 2 spoler.

Jeg ved lieg hvordan generatoren skal forbindes og hvorfor der er forskel på din. Det jo ikke så let og finde noget ordentlig info på de der Baotian.
Besvar