Aldrig køb TMS S3 scooter! Producenten er et svin!!!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Aldrig køb TMS S3 scooter! Producenten er et svin!!!

Ulæst indlæg af jakk212 »

Jeg overvejer også snart en advokat. Irriterer mig også at når jeg snakker med jemogfix om de ting som jeg har måtte betale svarer de "jamen der gælder garantien under"
surt at bruge næsten 3000,- på reaperationer, når scooteren kun koster 5000... Men det er der vel en grund til?

hvis der sidder nogle kloge hoveder og læser dette kan i så ikke hjælpe mig? Nu vil den ikke starte, kørte i torsdag hvor den pludselig går ud, lykkedes mig til sidst at få den startet med el starter, men det tog sin tid, 5 minutter senere dør den igen, og da lykkedes det mig ikke at starte den. måtte så trække den hjem...
Da jeg så kommer hjem lader jeg batteriet, da det virkede fladt, men det er åbenbart ikke problemet for starte vil den stadigvæk ikke.
den stod ude i en del regn her i torsdags, ved ikke om det har noget at sige? At der er røget noget vand ind diverse forkerte steder?
ville i morges ind og rense tændrøret, da jeg har læst det skulle hjælpe, men der kunne jeg ikke komme til da jeg mangler et rigtigt topnøgle-sæt.

Næste gang jeg køber scooter bliver det helt sikkert hos en rigtigt scooter-forhandler. Istedet for sådan noget underligt 3-parts møg.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Aldrig køb TMS S3 scooter! Producenten er et svin!!!

Ulæst indlæg af westenkaer »

jakk212 skrev:Jeg overvejer også snart en advokat. Irriterer mig også at når jeg snakker med jemogfix om de ting som jeg har måtte betale svarer de "jamen der gælder garantien under"
surt at bruge næsten 3000,- på reaperationer, når scooteren kun koster 5000... Men det er der vel en grund til?

hvis der sidder nogle kloge hoveder og læser dette kan i så ikke hjælpe mig? Nu vil den ikke starte, kørte i torsdag hvor den pludselig går ud, lykkedes mig til sidst at få den startet med el starter, men det tog sin tid, 5 minutter senere dør den igen, og da lykkedes det mig ikke at starte den. måtte så trække den hjem...
Da jeg så kommer hjem lader jeg batteriet, da det virkede fladt, men det er åbenbart ikke problemet for starte vil den stadigvæk ikke.
den stod ude i en del regn her i torsdags, ved ikke om det har noget at sige? At der er røget noget vand ind diverse forkerte steder?
ville i morges ind og rense tændrøret, da jeg har læst det skulle hjælpe, men der kunne jeg ikke komme til da jeg mangler et rigtigt topnøgle-sæt.

Næste gang jeg køber scooter bliver det helt sikkert hos en rigtigt scooter-forhandler. Istedet for sådan noget underligt 3-parts møg.
Lad mig gætte:
Den tabte pludselig gassen?
Når den taber gassen er den ikke sådan at få igang igen? Der går gerne en del minutter?
Dit støtteben er forbundet med 2 eller 3 ledninger. Har du kortsluttet disse? Ellers får du problemer:
Den kortslutter et slitsekund eller mere og så drukner motoren. Derved er den svær at få igang igen.

Går sådan her (det hjælper tit):
Klem om benzinslangen og prøv at køre starteren et par sekunder. Derefter holder du for luuftindtaget og kører starteren et par sekunder. Så bruger du kickstarteren nogle gange - meget ofte vil den starte.

Men bedste at se om problemet skyldes stikket ved støttebenet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Aldrig køb TMS S3 scooter! Producenten er et svin!!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

jakk212 skrev:super, og det sker netop som scooteren nægter at starte nu.

Dvs ingen garanti - FEDT! -.-
Nu hedder det 2 års reklamatonsret og ikke garanti bare for at bruge de rigtige ord.
Nu har du jo købt den hos Jem og Fix så spørgsmålet er om der ikke stadig er de 2 års reklamationsret selvom Trend Import er gået konkurs for du har jo købt den hos Jem og Fix og ikke hos Trend Import så prøv engang om snak med Jem og Fix og se om de ikke kan lave den stadig.
Brugeravatar
bms bornholm
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. marts 2011 17:11
Scootere: keeway f-act
keeway matrix

Re: Aldrig køb TMS S3 scooter! Producenten er et svin!!!

Ulæst indlæg af bms bornholm »

Hej. Alle der har købt scootere eller el cykler hos jem & fix, kan tage det helt roligt.
Der er stadigvæk garanti på dem. Jem & fix ønsker ingen former for sure eller skuffede kunder.
Det er jo ikke Thansen der er tale om. Der er en ny importør af scootere som de skal sælge fra og denne har
overtaget al service og reklamationer vedr. TMS scootere. Deres samarbejdspartnere laver dem og sender regningen
direkte til Jem & fix. Ved problemer ring til Jem & fix kunde service og snak med Helle. De er meget large og det bliver bare lavet.Håber at der er nogle der kan slappe lidt af nu. Hilsen Thomas.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Aldrig køb TMS S3 scooter! Producenten er et svin!!!

Ulæst indlæg af Jps »

Og hvor holder Helle så til henne?? :D
Brugeravatar
bms bornholm
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. marts 2011 17:11
Scootere: keeway f-act
keeway matrix

Re: Aldrig køb TMS S3 scooter! Producenten er et svin!!!

Ulæst indlæg af bms bornholm »

Helle er ansat hos Jem & fix kunde center.
Tlf nr. 79425942. Mandag - Fredag 9-15.
Skulle måske lige skrive, at Jeg er en af de nye samabejds partnere.
Havde en elcykel der var 1 år og motoren var stået af. Da de ( Jem & fix ) ikke selv kunne skaffe delene, lød svaret, Kan du skaffe delene selv, laver du den bare og sender regningen til os.. ( Måtte dog ikke overstige 6000,00 da cyklen kostede
6000,00. Det er sgu service til fingerspidserne. Jem & fix er ifgl. købeloven IKKE forpligtet til at tage reklamationer fra
konkurs ramte importører. Det er udelukkende ren service over for deres kunder.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Aldrig køb TMS S3 scooter! Producenten er et svin!!!

Ulæst indlæg af jakk212 »

Det viste sig at være tændrøret der var kokset til -.-
Støtte benet er det ikke (for det faldt pludselig af uden videre, så det måtte jeg hen og stramme)

Det håber jeg, for det vist ikke sidste gang jeg har problemer med min scooter...
Besvar