Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af westenkaer »

Ja - så startede den :)

Når jeg forbinder batteriets minus med skruerne på ventildækslet.

Så den mangler altså en stelforbindelse. Jeg kan bare ikke se HVOR. Jeg kan dog se at starter motoren HAR en grøn ledning son er fint forbundet. Hvorfor den ikke får stel ad den vej fatter jeg ikke :roll:

Tydeligvis er stelforbindelsen elendig. Sikkert iret ihjel da jeg har haft mange stik der har lavet samme nummer - bla. til støttefoden. Men HVOR kan den oprindelige mon sidde?

Iøvrigt: TAK for hjælpen. Nu kører den i det mindste :)

Tilmed RIGTIG GODT, for nu er den jo blevet gået igennem fra ende til anden. Men Baotians stik...her er der altså ikke ros. De er ikke designet til en vinter i Skandinavien ala den i år ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis motoren køre og du tager din hjemmelavet stelforbindelse af stopper motoren så eller begynder at køre dårligt ?
Det kan være der er dårlig stelforbindelse fordi der er maling under de originale stelforbindelses ledninger så prøv og skru dem af og slib ned til det bare metal med lidt sandpapir.
Der er måske ikke maling på motorblokken men på stellet.

Det kan være at selvom stelforbindelsen ved starter motoren har god forbindelse at stikket til den ikke har eller et andet sted.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af westenkaer »

Den er ustabil hvis jeg tager stellet af. Nu har jeg gået igennem de to stelforbindelser jeg kan finde. Den får gnist nu, så jeg tror dette problem er løst.

Men som sagt er den stadig ustabil. Den stopper nogengange. Men nu kan jeg starte den igen. Jeg skal nok have gået igennem karburatoren en gang mere. Det virker som den får nok benzin. Men luft er en anden sag. Jeg vil prøve at være ekstra omhyggelig med luftkanalerne i karburatoren.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis den bliver ustabil i det du tager din hjemmelavet stel forbindelse af ja så er det stelforbindelsen.
Du kan også bare lade din egen stelforbindelse sidde hvis det ikke hjælper at slibe ned til det blanke metal og at rense stik osv.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af westenkaer »

Nu tror jeg sidste de sidste fejl er lokaliseret.

FIXET: Den dårlige stelforbindelse viste sig at sidde i LEDNINGEN lige UNDER stikket - og ikke på motoren. Altså en rigtig snyder :D

Fejl nr. 2. er jeg lidt mere lunken på. Der sidder en stor rød starterknap på styret. Det er sådan en simpel typer kobberkontakt som enten kortslutter de to ledninger der går ind i kontakten eller ikke ikke kortslutter. Det er noget værre hø hvor man ikke rigtig ved om der er forbindelse.

Sætter jeg et voltmeter på disse to ledninger bipper det at der går strøm igennem stel og den sort/hvide. Hmmm

Hiver jeg den sort hvide ledning ud på CDI, så starter den omgående (men så er den jo ikke til at slukke igen :crazy:

Så der ligger et værre detaktivarbejde foran mig :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det lyder som dødmandsknappen (C) og ikke starter knappen (A).
dodmandsknap.jpg
dodmandsknap.jpg (111.25 KiB) Vist 7382 gange
Den skal stå i midten før du kan starte så vidt jeg ved.
Det er en knap så man hurtigt kan slukke motoren.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af westenkaer »

Det er korrekt. Det er dødmandsknappen.

Den har 2 ledere. Sætter jeg et voltmeter på disse to leder, så går der en strøm igennem (voltmeteret sat til at bippe ved forbindelse). Kan det passe?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis multimeteret er sat til at give lyd så betyder det at der er forbindelse.
Så prøv og drej på dødmansknappen så skulle den gerne ikke give lyd for så er der ikke forbindelse.

Jeg tror der er forbindelse når dødmandknappen er drejet til højre eller venstre.
Og i midterposition tror jeg ikke der er forbindelse.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af westenkaer »

Jeg har en type der kun kan stå i to positioner: ON/OFF. Der er forbindelse imelle de to ledere.

Kommer til at tænke på: Hvor ofte er der fejl på en CDI? Hiver jeg den sort/hvide ledning ud af CDI`en, så starter den.

Men KUN hvis jeg samtidig giver gas. Den går i stå hvis jeg slipper gashåndtaget.

Men hvad værre er: Fjerner jeg den sort/hvide ledning på CDI`en, så vil den starte, men Kickstarteren sparker IGEN. Det indikerer for mig en forkert tænding??

Forkert tænding - det kan vel KUN være CDI`en?

Alternativt, som jeg var inde på før, så har jeg heller ikke haft chokeren kontrolleret da jeg rensede karburatoren.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af westenkaer »

Det er denne her type CDI der isdder i min:
http://www.swebike.se/product_info.php? ... s_id=14324
Havde frygtet de var noget dyrere. Det er 163 DKR. i dagens kurs.
Besvar