hurtigere optræk ønskes på yamaha neos 2t 2001 model

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
samuray111
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. juni 2015 21:00
Scootere: yamaha neos :-)

hurtigere optræk ønskes på yamaha neos 2t 2001 model

Ulæst indlæg af samuray111 »

hej. nogen der ved hvordan jeg kan få min scooter til at nå op til de 45 kmt i en ruf, syntes at det tager for lang tid og hvis den ser en lille bakke, ja så kan man godt vinke farvel til de 45kmt.
så håber der nogen der ved hvad der kan gøres, jeg er ikke ude efter at komme til at køre meget ULOVLIGT på den, men syntes simpethen det er for pinligt at biler der holder bagved mig ved lyskryds må finde det helt store tolmodigheds gear frem, når de skal vente på at sneglen fra århus, for kæmpet sig op på tophastighed igen.
så det kunne være dejligt at komme op på ca 45 kmt hurtigt og også holde farten op af bakker, gør ikke noget hvis den kommer til at køre lidt hurtigere, men ikke en hastighed, hvor jeg kommer i problemer med ordensmagten med det samme. :)
NOGEN FORSLAG.
Brugeravatar
McScooter
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 54
Tilmeldt: 8. november 2016 22:59
Scootere: Peugeot Speedfight 2 LC

Re: hurtigere optræk ønskes på yamaha neos 2t 2001 model

Ulæst indlæg af McScooter »

Er det en 30km/t eller 45km/t
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: hurtigere optræk ønskes på yamaha neos 2t 2001 model

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan være den er slidt og skal have noget service hvis ellers den kørte bedre da den var nyere.
Du kunne rense luftfilteret og karburatoren, tjekke variatoren og skifte ruller og kilerem hvis de trænger til at blive skiftet.
Kigge på tændrøret.
Teste kompresssion, kigge på stempel/stempelringe/cylinder og rense eller sætte nye dele i.

Og så kan du fjerne begræsninger.
Hvis der er resonansrør på udstødningen så giver det nok dårligere acceleration.
Samme hvis der er en tragt eller lignende ved luftfilter/karburator/indsugningsstuds.
Der er vist nogen med at hoveddysen skal være lidt større hvis du sætter ubegrænset udstødning på. Måske 2-4 numre større men det ved andre bedre.

Det er meget let at se om der er resonansrør på udstødningen.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... udstodning
Brugeravatar
samuray111
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. juni 2015 21:00
Scootere: yamaha neos :-)

Re: hurtigere optræk ønskes på yamaha neos 2t 2001 model

Ulæst indlæg af samuray111 »

det er en 45kmt scooter
Brugeravatar
samuray111
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. juni 2015 21:00
Scootere: yamaha neos :-)

Re: hurtigere optræk ønskes på yamaha neos 2t 2001 model

Ulæst indlæg af samuray111 »

scootergrisen: jeg prøver lige at gå de forskellige ting igennem og se om den trænger til at blive gjort noget ved.
Besvar