Kymco Agality 50

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 435
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af GYS »

Problemet med neddroslingen ligger hos producenterne. Spørgsmålet er, om man bør gøre det ulovligt at neddrosle scootere med metoder, der går ud over benzin forbruget. Jeg syntes, at det vil være en god idé, hvis EU forbyder det. Der er mange måder at neddrosle scooterne på. De "mekaniske" metoder er fra før elektronik blev opfundet.

Der findes mange danskere der nemt kan beherske en ubegrænset scooter. De fleste har motorcykel kørekort.
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af N.Blu »

Jeg vil fortælle, Scooternørden især, at det viser sig CDI boksen faktisk er træt.
Både lørdag og søndag var fugtige! Spørg bare min Kymco! Men ved at skifte til den u begrænsede CDI, så var der start straks jeg vred nøglen! Fedt.
Kigger nu på bl.a. Speedline, efter en ny begrænset CDI.
Der følger ikke megen forklaring med, men jeg vil jo være sikker på den passer til min scooter 45. Og det står der ikke klart den passer til.
Hvad gør jeg, for at købe rigtigt?
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af Katana »

Kør da videre med den ubegrænsede cdi.
Hvis du kun ønsker at køre under 45 km/t kan du jo blot lette på gashåndtaget.
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af N.Blu »

Jeg ønsker ikke at få klip i kørekortet for at køre ulovligt. Har bestilt en NY original begrænset CDI boks!
Har en ubegrænset i overskud, hvis nogen Kymco chauffører har løst. Kan jeg få et par hundrede er det ok!
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af N.Blu »

Nå, jeg fik skiftet CDI boks, og har ikke haft start prob. siden.
Lørdag gav nu heller ikke anledning, bortset fra kølig formiddag, fik jeg kørt en dejlig tur til Helgenæs fyr!
Fra Randers, ad Clausholmvej, Mejlby, og så mod Rønde. Første stop, vigeplads lige efter Nappedam lystbådehavn!. Derefter kravler Kymco'en ubesværet op til Agri, den smukke lille by midt i bjergene! Ad støvede bjergveje videre mod Helgenæs! Hold da kæft hvor er her smukt på Mols!
Det blev til 130 km, sådan ca. Kymco Agility 50, ja den spinder bare, og passerede netop 18000 km.
Vedhæftede filer
DSC_0395.JPG
DSC_0342.jpg
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af N.Blu »

Jeg kunne godt bruge et lille træf på TRE høje!
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af N.Blu »

Nå, vil runde af!
Jeg har skiftet den omtalte Kymco ud. Ikke fordi den ikke vil starte, for det kom den til. Nej, jeg havde forestillet mig at skifte omkring 20.000 km.
Syntes lige pludselig der var en Kymco til prisen! små 3000,- km. Flyttede mit vindspejl over, og kørte hjem fra Haderslev til Randers.
Det er nu små 14 dage siden, gamle Kymco er solgt. Den nye overraskede ved at være fuldt lovlig!!! Det troede jeg, i 7 år, den gamle var.
Troede det glatte gliderør var standard på Scooter 45. Jeg bliver konstant klogere! Kunne godt nok ikke forstå at godt 50 km/t. var OK!
Nå, den nye fik jeg ret billigt, forde service ved 2000 km var undladt! Det har jeg selv udført, samt stillet ventiler. Ikke nogen væsentlig justering, og har tilset variator + ruller.
Har nu også skiftet til Sava dæk, og ny styrthjelm. Pilot m. solskærm fra t.hansen.
Var lidt utryg ved en markant brummen omkring sejtræk samt acceleration, men har efterhånden lokaliseret, det er lydpotten som giver den irriterende sideeffekt!
Alt i alt, jeg er tryg ved at foretage langture på maskinen, og det er sagens kerne!
Niels
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af balle »

Jeg har haft fornøjelsen af at køre ture med både Niels og hans Kymco; næsten altid sammen med Katana. Jo, vores 4-taktere tøffer troligt afsted fra sted til sted, foreløbig uden problemer.
Bliver altid en smule misundelig på N.Blu`s vedligeholdelse af scooter: hans scooter, både forhenværende og nuværende, står faktisk som ny.
Hvis nogle fra det jyske, måske nær det østjyske, læser med her, og oveni har lyst til at køre på scootertur med andre, så giv endelig lyd fra Jer. Vi er rare, sjove, omgængelige og ansvarsbevidste. Plus så meget andet!

Venligst Erik. Og undskyld Niels for lidt off-topic i din tråd.
Besvar