Scooter træg i start kold

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Dianao
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. maj 2017 21:45
Scootere: Aprilla scarabeo 50

Scooter træg i start kold

Ulæst indlæg af Dianao »

Hej,

Jeg har netop købt min første scooter, en aprilla scarabeo 50 fra 2003. Ham vi købte den af, fik den til at starte hver gang rimelig hurtigt ved brug af kickstarter (den har stået stille i lang tid, så batteriet er nok lidt sæt på elstarter). Den starter fint hver gang den lige har været brugt, både med kickstarter og elstarter, men når den har stået et par timer har vi utrolig svært ved at få den igang. Forsøger med shoker, men det tager stadig 50-100 forsøg med kickstarter.

Er det bare at skifte batteriet? Og lære at bruge shokeren rigtigt måske?
Det kan sagtens være en fejl40, har som sagt aldrig haft scooter før, så selv de mest basale råd modtages!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scooter træg i start kold

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har den manual choker?
Du kan prøve og dreje forskelligt på gashåndtaget mens du starter den og se om der er noget som hjælper.
Kør på elstarteren og så drej gashåndtaget langsomt så kan du hører om den er ved at starte.

Men altså den skal jo nok have noget service.
Du kunne starte med og rens luftfilter, karburator og tændrør.
Og så oplad batteriet og se om det kan holde sin opladning. Hvis det ikke kan så skal du have et nyt batteri og så skal det også oplades.
Brugeravatar
Dianao
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. maj 2017 21:45
Scootere: Aprilla scarabeo 50

Re: Scooter træg i start kold

Ulæst indlæg af Dianao »

Ja den har manuel shoker. El-starteren vil slet ikke, hvis den ikke har været tændt med kickstarter først.

Jeg er slet ikke inde i hvordan man skiller tingene ad og renser, vil det være en dyr omgang på værksted?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scooter træg i start kold

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du mener den skal have nyt batteri så kan du starte med det.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... yt_batteri
Hvis ikke du selv vil have med syre og oplade at gøre så kan det måske være butikken kan klargøre batteriet for dig så du bare skal sætte det i selv.
Besvar