Kymco Super 8 50cc 4T siger underligt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
M.toft
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 26. april 2017 17:15

Kymco Super 8 50cc 4T siger underligt

Ulæst indlæg af M.toft »

Hej

Jeg har lige erhvervet mig en brugt Super 8 fra 2010 med 15000 km på klokken.
Jeg synes den har en mærkelig rumlen/ resonans når jeg køre max hastighed 43 km/t
Når jeg accelerere er der ingenting og den trækker fint op til max hastighed, men så begynder på den en rumlen / resonans Ala små udsæt når man er oppe i fart.
Mistænker selv om det kan være fra variatoren? Måske slidte ruller eller for slap rem?

Når jeg kommer hjem efter en køretur på 10 km og den er varm og står tomgang så kan den godt finde på at stige i omdr. Nogen der har en forklaring på det?

Vh

Martin Toft
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco Super 8 50cc 4T siger underligt

Ulæst indlæg af Jps »

Har selv haft problemer med underlige lyde på begge mine Super8'r. Jeg løste det ved at afmonterer variator og svinghjulsmagneten. Når begge dele er afmonteret sætter du magneten på og skruer den fast. Det flytter underligt nok krumtappen en smule.

Derefter monterer du variator og så skulle lydproblemet være løst. Det kan selvfølgelig skyldes andre ting på din, såsom slidt variator/ruller/rem og evt manglende smørelse ved de 3 små styr, som styrer den ydre remskive bagi.

Billede
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Super 8 50cc 4T siger underligt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Min har også en vibration ved topfart der skifter frekvens ligesom om der er noget som ikke er balanceret i variatoren men har aldrig fundet ud af at fjerne ubalancen.

Hvis den dykker i fart når den når topfart kan det være fordi CDI-boksen begrænser omdrejningerne. Så det er normalt når den er begrænset.
Du kan prøve og fjerne en af de lilla/røde ledninger fra CDI-boksen så den kan køre med flere omdrejninger og se forskellen.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... cosuper84t

Men hvis du lige har købt en brugt scooter så skal den vel have noget service.
Du kan starte med og skille variatoren ad og kigge på det.

Du kan købe:
Malossi Multivar 5113790
Malossi 6113501 (Malossi X Kevlar Belt 18x9x743 mm 30°)
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... ltivar.php
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco Super 8 50cc 4T siger underligt

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Min har også en vibration ved topfart der skifter frekvens ligesom om der er noget som ikke er balanceret i variatoren men har aldrig fundet ud af at fjerne ubalancen.
Gør som jeg har beskrevet et par gange efterhånden, så burde det forsvinde.
Besvar