Min Katalysator er gået i stykker.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Det er vel ikke så mærkeligt at den køre bedre uden skive.
Der er ikke noget godt ved at have skive i. Motoren køre med unødigt høje omdrejninger med skive i.

Synes T. Hansen modsiger sig selv med teksten til den uoriginale udstødning.
...Konstruktive ændringer af knallert 30, herunder udskiftning af udstødningssystem til uoriginal type er ulovligt...

...Du kan derfor helt uden bekymringer og risici for bøder, udskifte dit udstødningssystem til et uoriginalt...
Ja lige den tekst er da misvisende. Men der følger en typegodkendelse med. Jeg havde jo en laaaang snak med Thansen om lovligheden ved den udstødning, da den dukkede op. Dels fordi den mangler blindrør og så det at den ikke ligner den originale. Det ekstra rør der sidder på den, er til friskluftsystemet. Jeg har ikke kunnet få at vide hvorfor blindrøret mangler, kun at den er blevet typegodkendt, som den er.
Brugeravatar
Therooneyjonas
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 29. januar 2017 15:58
Scootere: Pgo hot 50

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af Therooneyjonas »

Hvad mener i jeg burde gøre scootergris? Skal jeg købe det der udstødning fra t-Hansen?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

De skriver at det er ulovligt at udskifte udstødningssystemet til uoriginal type og at det kan medføre store bøder. Også skrive de at du helt uden bekymringer og risici for bøder kan udskifte dit udstødningsystem til et uoriginalt.

Det må du da selvom om du vil købe den.
Ved ikke hvordan den udstødning du har nu ser ud eller om den trænger til udskiftning.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af Jps »

Therooneyjonas skrev:Hvad mener i jeg burde gøre scootergris? Skal jeg købe det der udstødning fra t-Hansen?
Jeg ville gøre det, og så ha' det stykke papir med, som angiver at den er lovlig til PGO. Jeg ville selv ha' købt den, da jeg havde Dr. Big. Men solgte så alle 3, så var det jo ikke nødvendigt, med at købe en. :)
Besvar