Kymco super 8 30'er - glat gliderør og kun 1 km/t

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kymco S8-30'er
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. februar 2011 13:55
Scootere: Kymco Super 8

Kymco super 8 30'er - glat gliderør og kun 1 km/t

Ulæst indlæg af Kymco S8-30'er »

Hej,

Jeg beklager at min første mail er et link til en anden side, men jeg sidder med håret i saksen og vil gerne have det samlet inden det bliver mørkt, håber der en der kan hjælpe mig lidt.

Her er link til det samme spørgsmål, hvis det skulle hjælpe nogen,

http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=12443

Problemet:


Jeg har sat et glat gliderør på og har kun fået 1 km/t på toppen, jeg har checket kaburatoren og der er ingen skrue under vacumdækslet (det er et metal låg). Jeg har også checket om der er en begrænsning på gassen, og det ser ikke sådan ud.

Jeg kan se på gliderøret at vario'en ikke kommer længere ud end før, hvordan kan det være?

Havde på forståelsen at kymco ikke var begrænset andet end på gliderøret

Den kører med standard med 6,5g ruller, og jeg mener ikke at det burde være nødvendigt at skifte dem for at køre hurtigere, jeg har ikke gjort noget ved CDI'en, da den burde være den samme som til en 45. Jeg har checket koblingen og den ser ikke begrænset ud, man kan klemme skiven helt ud.

Alle forslag er velkomne, da jeg virkelig ikke ved hvor jeg skal kigge.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco super 8 30'er - glat gliderør og kun 1 km/t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du skiftet den til venstre med den til højre ?
Billede

Først ville jeg dobbelt checke at du har samlet det hele rigtigt og at rullerne ikke er slidte.
Rens delene og check at bagpladen på variatoren kan bevæge sig hele vejen ind og ud.
Hvis rullerne er slidte så sæt nogle nye i. Slidte ruller giver lavere topfart og kan også give vibrationer.

Hvor længe har den kørt med det oprindelige gliderør ?
Det ku måske være at hvis den har kørt meget langt at der er slidt en blød fordybning på skålen fordi den har kørt det samme sted hele tiden også skal der kome nogle flere omdrejninger til at komme over det "hak".

Du kan få flere omdrejning ved at fjerne en af de lilla/pink ledninger fra stikket.
Der er 2 lilla/pink og det er ligegyldigt hvilken du fjerner bare den ene er nok.
Du skal tage det gule stykke plastik ud af stikket og kan du bruge en meget lille/tynd flad skruetrækker til at få ledningen ud også gir du den bare lidt tape på så den ikke kommer til at røre noget. Så kan du altid senere sætte den tilbage hvis du vil køre langsommere.
Billede
Brugeravatar
Kymco S8-30'er
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. februar 2011 13:55
Scootere: Kymco Super 8

Re: Kymco super 8 30'er - glat gliderør og kun 1 km/t

Ulæst indlæg af Kymco S8-30'er »

Hele scooteren har kørt under 1000 km. Jeg har muligvis har vendt en af rullerne forkert, men tror ikke at det er problemet.

Ved at gøre CDI'en ubegrænset så får jeg flere omdrejninger, men det burde vel ikke være nødvendigt, når det er samme CDI der sidder på en 45'er.

Jeg kan se på det nye gliderør at varioen ikke kommer længere ud end på det gamle med begrænsnings-forhøjningen, så det må være noget andet end varioen der er begrænsningen. Det er mega nederen når man har læst om alle de andre der bare skifter gliderør og så kører det bare... :cry:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco super 8 30'er - glat gliderør og kun 1 km/t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det kan være det hjælper med flere omdrejninger til at få slynget rullerne helt ud i variatoren.
Også prøv og bliv ved med at hold gashåndtaget i bund. Måske tager det bare lang tid og komme op i hastighed.
Jeg prøvede engang med nogle lettere ruller også tog det længere tid at komme op i topfart.
Brugeravatar
Kymco S8-30'er
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. februar 2011 13:55
Scootere: Kymco Super 8

Re: Kymco super 8 30'er - glat gliderør og kun 1 km/t

Ulæst indlæg af Kymco S8-30'er »

Hej,

Vil helst være fri for flere omdrejninger i henhold til noget du selv har skrevet tidligere med ubegrænset CDI og et begrænset gliderør. Det ubegrænsede gliderør er kun en test.
Besvar