Scooter dæk

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Scooter dæk

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Står og skal købe scooter igen , der er kigget på vga explora 45 km/t ......ved godt at der er nogle der vil sige thansen lort, men indenfor vennekredsen er der 3 der kører på dem og ingen problemer !
Men hvad findes der af fornuftige helårsdæk til scooter og hvor kan man får dem monteret i Århus/randers området ?
Brugeravatar
tiggi
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. februar 2015 14:56
Scootere: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200.
Geografisk sted: Odense S

Re: Scooter dæk

Ulæst indlæg af tiggi »

Tanten har ude mærket helårsdæk ( selv brugt dem på 1 wga og 2 giantco) de fejler ikke noget andet er hø og uvidenhed eller reel antiparti mod tanten og de skifter også der .
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Scooter dæk

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Ja ved godt at de har dæk og skifter, men på tlf snakkede sælgeren om 100 Kr for at skifte fordæk og 300 for bagdækket under forudsætning af at jeg køber de nye dæk hos dem ! Mener dog det er i overkanten. Når det er en fabriksny scooter jeg køber hos dem hvor jeg "bare" ønsker den leveret med helårsdæk istedet for de sommerdæk der normalt sidder på dem !
Skal som nævnt op og prøve 1 stk imorgen for at se om den passer størrelsesmæssigt ...... en handel hvor der også skal købes hjelm, hansker, lås og vind/vandtæt heldragt
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scooter dæk

Ulæst indlæg af Jps »

tiggi skrev:Tanten har ude mærket helårsdæk ( selv brugt dem på 1 wga og 2 giantco) de fejler ikke noget andet er hø og uvidenhed eller reel antiparti mod tanten og de skifter også der .
Deres Durodæk er da det værste l*** :(. De sidder jo desværre på Pgo Dr.Big/T:Rex, fra ny af. De er halvfarlige i regnvejr og slides meget hurtigt. Og jeg har noget at ha' min kritik i, idet jeg (som du ved) kørte 14 år på Dr.Big.

Alle deres Kinamodeller er udstyret med plastikdæk (min Kymco også), og det anbefales at skifte dem til kvalitetsdæk. De kan bl.a. få's hos http://www.dækonline.dk :thumbup:
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Scooter dæk

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Ja der er kun et problem .........jeg har ikke en passende kompressor, derfor spørgsmålet om hvor de kan monteres !!!
Speedline er en mulighed , der er bare lidt langt at køre med 45 km/t
Bortset fra det så har jeg købt den explora idag , og den er formentligt klargjort på mandag
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Scooter dæk

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Hvad med Heidenau K58 er de værd ofre penge på ?
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Scooter dæk

Ulæst indlæg af Katana »

Sava dæk f.eks. Sava/Mitas helårsdæk : https://www.kgi.dk/product-12378-1991.php Scooterworld i låsby sælger sava dæk, mon ikke de vil montere dækket hvis du køber hos dem. http://scooterworld.dk/om-scooterworld/ ... g-adresse/

Og JA, Heidenau er et kvalitetsdæk. Spørgsmålet er bare hvor du vil skaffe det fra. Der er ikke ret mange danske butikker eller onlineshopper der sælger Heidenau dæk.
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Scooter dæk

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Der er sat bogmærker på de 2 steder !
Heidenau K58 har jeg set hos speedline og de monterer også , så regner med at løsningen er fundet,......og Låsby er noget kortere end silkeborg
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Scooter dæk

Ulæst indlæg af Katana »

Speedline ligger i skanderborg. Der er jo også Harry's motorservice på grenåvej i randers. De både sælger og servicere 30/45 scootere + der er verners scooterservice i vestergade, randers.
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Scooter dæk

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Jamen dog det er dagens ( ugens ) bedste oplysning jeg er normalt i Randers 2 gange om ugen så er det jo bare at passe tiden ind efter det
Ok nu er det så ikke selv Randers men Romalt der er mit normale mål
Besvar