Kreidler easy rider vil ikke tage gassen

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Halton
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. juni 2016 17:52
Scootere: Kreilder Easy rider 1998

Kreidler easy rider vil ikke tage gassen

Ulæst indlæg af Halton »

Jeg har købt mig en gammel Kreidler Easy rider fra 1998 som ikke kunne kører.
Jeg har fået gang i den og fået rettet en de "fejl" jeg har fundet pt. men nu er jeg kommet til at den starter mere eller mindre med det samme, men kan ikke tage gassen, den går ud med det samme jeg vrider håndtaget, jeg har selv en teori om det kan være min el choker og derfor er jeg på jagt efter et diagram, men vil gerne høre andre om de har erfaring med et sådan problem?

Jeg er årgang yamaha 4 gear så scooter er nyt for mig.

mvh.

Halton
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Kreidler easy rider vil ikke tage gassen

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Halton skrev:...den starter mere eller mindre med det samme, men kan ikke tage gassen..
Hej.
Hvis den starter ok, er det nok ikke chokeren der er problemet.
Hvis den overhovedet ikke vil ta gassen, kunne det måske være en tilstoppet hoved-dyse.
Prøv at ta den ud, og se om du kan kikke gennem den.
Brugeravatar
Halton
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. juni 2016 17:52
Scootere: Kreilder Easy rider 1998

Re: Kreidler easy rider vil ikke tage gassen

Ulæst indlæg af Halton »

jeg har haft taget dysen ud der sidder i bunden og blæst den igennem med kompressor uden det hjalp, har talt med en idag som anbefalede mig at forsøge at få noget tyndt ståltråd igennem begge dysser fra bundkaret af karburatoren til der hvor gas spjældet er, syntes bare ikke det giver mening da nålen i gasspjældet passere uden problemer.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kreidler easy rider vil ikke tage gassen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan da godt bare prøve og få den til at køre godt uden at kigge nærmere men det bedste vil nok være at tage cylinder af og kigge ind i krumptaphuset.
Hvis den har stået stille, måske udenfor, så er der vel chance for vand og rust og dele som ikke har set olie i lang tid.

Der sidder nok et strålerør under hoveddysen som også skal renses.
Tag karburatoren indenfor og brug noget tid på at skille den helt ad og rense det hele så du ved den er i orden.
Med en lille slange kan du prøve om du kan puste igennem diverse gange for at se om der er hul igennem.

Hvis den kan kører i tomgang så kunne du også lade den køre i tomgang 10 minutter så motoren bliver varm og se om du så kan give gas.
Men tjek lige at den får olie.
Brugeravatar
Halton
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. juni 2016 17:52
Scootere: Kreilder Easy rider 1998

Re: Kreidler easy rider vil ikke tage gassen

Ulæst indlæg af Halton »

har fundet fejlen en af de 2 dyser i karburatoren havde et hul der var tilstoppet efter det blev rengjort og karburatoren justeret kører den igen som den skal.

Tak for de indspark der har været herfra.

mvh.

Halton
Besvar