Fugt (startproblemer)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Køligkaj
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. februar 2016 17:46

Fugt (startproblemer)

Ulæst indlæg af Køligkaj »

Hvad vil i anbefale at bruge mod fugt ?

Har en scooter mover 45, der lider af start problemer, så snart den holder ude om natten, når den holder hjemme i min skur er der ingen problemer.

Mener der er noget silikone spray som man kan bruge, men er det pengene værd ?? virker skidtet ??

Ellers noget i vil anbefale :detective:
Brugeravatar
Halton
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. juni 2016 17:52
Scootere: Kreilder Easy rider 1998

Re: Fugt (startproblemer)

Ulæst indlæg af Halton »

Hvis det havde været en gammel Opel kadet ville jeg med det samme sige ja det virker, så hvis det virker på en Opel kadet hvorfor skulle det så ikke også virker på en scooter Ohm`lov gælder også på sådan en :o)
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Fugt (startproblemer)

Ulæst indlæg af Supercharger »

Noget som er absolut fugt/vandrivende...
Drik masser af ØL. :lol:
Spøg til side.
silikonespray på ledninger og stik fungerer fint. brug også syrefrit fedt i multistikkene. så du er 100% garderet. ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Fugt (startproblemer)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan prøve og tjekke om tændrøret giver gnist når det sker. Og afprøve hvad der virker og ikke virker af det elektriske.
Hvis den ikke giver gnist i fugtigt vejr/regn vejr så kan det være dårlig elektrisk forbindelse.
Så kan du kigge efter ir diverse sted, stik/forbindelse og rense.
Det kan da godt være at silikone/fedt holder vand ude men hvis der er dårlig elektrisk forbindelse så skal du vel stadig først rense stikket før du sprøjter noget ind.
Brugeravatar
Skum
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. juli 2016 20:57
Scootere: PGO T-Rex 50
Yamaha Neo's 50
Kontakt:

Re: Fugt (startproblemer)

Ulæst indlæg af Skum »

Hvis det er fugt skulle du prøve med "Pronto", hvis det hjælper tænker jeg det kunne være tændkabel eller hætte. Hvis ikke det er der, ville jeg kikke på pickup'en, hvis den er lige ved at gå bliver den følsom over for fugt. ;)
Besvar