Strøm problem?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
giantco07
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. januar 2012 17:56
Scootere: Giantco Sprint, 30'er, 50ccm, 2009, Sort/blå, Standard/lovlig, 12"hjul.
Geografisk sted: Silkeborg

Strøm problem?

Ulæst indlæg af giantco07 »

Hej, Jeg er kommet helt i tvivl angående strøm på stel siden ved batteri. Jeg har målt ca 8 volt da jeg skulle fejl søge. Mit batteri taber hurtig strømmen når den har stået stille. Jeg ville derfor måle det efter i dag inden jeg satte laderen til. Over plus og minus viste målingen ca. 8 Volt. Jeg ville så lige prøve at måle minus siden for at se om der var strøm der, der viste sig at løbe ca. 8 Volt, ved måling fra stelledningen til minus polen på batteriet! Det kan da ikke passe, skulle der ikke gerne være 0 Volt? (jeg har forsøgt at lave et diagram af målningen, vedhæftet)
strom_fejl.jpg
Er der nogle som har erfaringer med hvor strømmen "hopper" over.

Scooter er en Giantco Sprint 30'er fra ca 2007
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11194
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Strøm problem?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du vil måle volt på batteriet kan du måle direkte på plus og minus terminalerne.
Der skal gerne være cirka 12,8 volt jævnstrøm.
Du kan prøve og oplade det med en batterioplader også lade det hvile i 1 time også måle volten igen.
Mål mens batteriet sidder i scooteren også start motoren og giv lidt gas, så skal volten stige til cirka 14,5 volt så det bliver opladt mens du køre.
Hvis volten ikke stiger bliver batteriet ikke ladt op også vil volten falde med tiden.

Hvis batteriet bliver afladt mens scooteren er slukket kan det være fordi der er noget som bruger strøm fra det såsom alarm eller andet du har sat til.
Du kan måle hvor meget strøm der bliver brugt ved at forbinde multimeter som du har gjort på tegningen i serieforbindelse men det skal være sat til ampere.
Hvis du har alarm på så tag den af og se om der stadig er strømforbrug.
Brugeravatar
giantco07
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. januar 2012 17:56
Scootere: Giantco Sprint, 30'er, 50ccm, 2009, Sort/blå, Standard/lovlig, 12"hjul.
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Strøm problem?

Ulæst indlæg af giantco07 »

Jeg prøver lige at lade batteriet op. Jeg har alarm på, men må jo prøve mig frem på de enkelte frobrugere. :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11194
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Strøm problem?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvor gammelt er batteriet?
Brugeravatar
giantco07
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. januar 2012 17:56
Scootere: Giantco Sprint, 30'er, 50ccm, 2009, Sort/blå, Standard/lovlig, 12"hjul.
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Strøm problem?

Ulæst indlæg af giantco07 »

købt sidste år det er et 5AH vedligeholdelse frit.
Besvar