Yiben skywalk-Taber pusten

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
yiben
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. juli 2010 23:26
Scootere: yiben skywalk

Yiben skywalk-Taber pusten

Ulæst indlæg af yiben »

Hej.
Håber at nogle kan hjælpe mig med min skywalk.( 4 takst)
Jeg købte den for cirka 1 år siden, den har kørt som en drøm, der har aldrig været noget galt med den.
Den køre normalt 60+, og er da også blevet tiltalt af en billist( du køre 80, jeg det kan jeg jo ikke vide, når kun speedometeret går til 60) :o , men nu er problemet kommet, den er blevet så langsom at jeg helt er blevet flov over at køre på den.
Problemet er at den er utrolig langsom, når jeg starter første gang, kan jeg køre 100 meter, så går den helt ned i fart, og vil bare ikke komme op igen, så må jeg stoppe og vente lidt, så ken jeg starte igen, og køre 100 til 150 meter, så sker det igen, jeg stopper og venter lidt, så kan jeg køre 200 til 300 meter, så går den ned igen, men 3 gang er som reel lykkens gang skulle man tro, jeg kan køre på den og den stopper ikke, men den kommer ikke over 40, :yawn: og når jeg holder stille, går den ud, men kan starte med det samme.
Nu er jeg træt af at køre på cyklestien den halve vej til arbejdet.
Er der nogle der tro eller ved hvad der kunne være galt.???
( der er ikke lavet nogle ændringer på den )

Alle svar er velkommen.
Tak for en go`side.....
Vh Yiben
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Yiben skywalk-Taber pusten

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Syns det lyder som om den ikke får korrekte benzin/luft blanding. Altså måske for lidt benzin.

Har du udført almindeligt service på scooteren ?

Prøv og juster ventilerne.
Rens luftfilter.
Rens karburatorens dyser og kontroller at nåleventilen, svømmer og gummimembranen under låget er iorden.
Prøv og skru tændrøret ud og sammenlign med : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... endror.php
Rens og kontroller/juster elektrode afstanden på tændrøret.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Yiben skywalk-Taber pusten

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Det er helt sikkert ventilerne, jeg havde lige nøjagtigt samme problem :?
Besvar