gasser selv sindssygt op

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

gasser selv sindssygt op

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Hej. Jeg har tidligere nævnt i andre tråde at jeg ville installere et malossi overrange system
Det har jeg så haft gjort og i samme øjemed skulle karburatoren også omdyses da jeg også satte
et tp cylinder på. Samtidig skruede jeg de andre af og for at puste dem igennem.
Da var jeg så uheldig at tomgangsdysen knækkede. Heldigvis tænkte jeg havde jeg et sæt liggende,
og jeg fandt en som så ud til at have samme størrelse. (der stod ikke nr på, og prøvede iøvrigt senere andre)
Men da alt var monteret og jeg fik den startet med manuel choker på dellorto 21mm gik den med det samme højt
op i omdrejninger, men da jeg slog choker fra gik omdrejningerne helt amok (måske 10.000) og det var uden at røre
gashåndtaget. Nu har jeg prøvet alt hvad jeg kunne komme i tanke om, og jeg har sågår også taget det store malossi
af igen. Men hvad i alverden sker der. Er der nogen af jer der har lyst til at byde ind med en evt løsning ville jeg
blive super glad.
Ps: har aldrig haft problemer med den karburator før, ej heller af den type generelt overhovedet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11225
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: gasser selv sindssygt op

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Gasspjældet har vel været åbent.
Så tjek at gasspjældet og nålen og fjederen osv. sidder som det skal.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Re: gasser selv sindssygt op

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Nej det er netop det. Spjældet glider fint op og ned når jeg drejer på håndtaget når den er slukker. Men noget er tydeligvis galt så jeg kan vej ikke gøre andet end at skille den ad og sent om jeg kan finde problemet.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Re: gasser selv sindssygt op

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

tak for svaret scootergrisen. Jeg kan godt se at det er svært at give en løsning på så indviklet en forespørgsel.
Men du var da inde på det rigtige. Svaret lå i toppen af karburatoren, og det var mig selv der havde dummet mig.
Det der var sket var at jeg havde forsøgt mig med noget tape idet det for mig altid er svært at få enden af
platikkablet lige inden den bliver til stål til at passe og blive nede i studsen i toppen af karburatoren.
Derved havde jeg på en underlig måde komme til at hæve spjældet 1mm eller 2 og så er det klart at den gav
gas og jeg stod uforstående.
Det er altid de små detaljer der mange gange gør de store forskelle.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Re: gasser selv sindssygt op

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Men nu sætter det store malossi sæt på igen og med tp black trophy på er jeg spændt på hvad det kan blive til :-)
Besvar