Foreste variator

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Foreste variator

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Hej allesammen.

Jeg har et spørgsmål som sikkert er simpelt nok. Jeg interessere mig jo for det jeg har med at gøre og derfor vil jeg gerne forstå
så meget som muligt aftale de ting jeg ændre på min pgo dr big. Jeg har tænkt mig når jeg har finanserne til det at købe:
Variomatik - Malossi MHR Overrange System fra speedline.dk til 1899 kr.
Malossi Deta clutch og malossi wingbell.
Det skulle virkelig give noget ekstra oveni det jeg har på. Men mit spørgsmål går på?
Der er noget der undre mig mht bagpladen på variatoren med rullerne. Denne er en de sorte og hver gang jeg har brugt en sort har
på et et tidspunkt kværnet takkerne væk. Så undre jeg over at der ligefrem er nogen mandag kan købe uden takker.
Noget skal jo overfører kraften fra krumtappen til alt det der sidder foran. Det kan da ikke passe at det kun er blæseren som skal
klare det job. Eller er der noget der er gået min næse fuldstændig forbi.
Vil jer der kan forklare dette venligst give lyd.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11224
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Foreste variator

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan du vise et billede af takkerne.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Re: Foreste variator

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Det er disse takker på den bagerste plade. Jeg mener bare hvis det er det eneste der skal holde trækket til hele det foreste
variatorsystem, eller hvad er gået mine øjne forbi. (Ved ik lige hvordan mandag lægger billede ind men her er adressen. Det er bare en sort jeg mener.
http://speedline.dk/thump.php?src=image ... =120&w=160
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11224
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Foreste variator

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Bagpladen og bøsningen og den yderste remskive bliver spændt fast når man spænder bolten.
Så det er vel begge remskiver der trækker. Den inderste remskiver sidder godt nok løst men den bliver jo skubbet rundt af bagpladen gennem de tre plastikstyr.
Hvis takkerne bliver ødelagt så er det vel fordi delene ikke passer til den scooter model, ikke er monteret korrekt eller ikke er spændt korrekt.

Der er en Malossi Multivar manual på http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ltivar.php
Prøv og se om det er det korrekte kit du har til din scooter model og at delene er monteret korrekt.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Re: Foreste variator

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Okay tak for det.
Jeg synes bare umiddelbart at det virker som et voldsomt tryk der bliver lagt på meget lidt.
Især hvis det kun er den yderste blæserskive der er takker på.
Men det fungerer jo når det er samlet rigtigt og cvt systemet er selvfølgelig blevet gennemtestet
hos de respektive fabrikanter.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11224
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Foreste variator

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er ikke kun takkerne der bliver overført træk igennem.
Det bliver holdt fast af trykker fra bolten når den er spændt.
Takkerne behøver vel egentligt ikke at være der men de hjælpe muligvis med at det ikke kan glide.
Besvar