Optræk på en Kymco Super 8 2T 30km/t

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Monkyman
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 70
Tilmeldt: 29. september 2015 11:04
Scootere: Yamaha 4 gear - 1994-1995.
Yamaha Jog - 1995-1999.
Pgo G-Max - 2015-...

Optræk på en Kymco Super 8 2T 30km/t

Ulæst indlæg af Monkyman »

Hej og tak for jeg må være med her :)

Jeg er i overvejelser om at købe en Kymco Super 8 2T 30km/t.

Men mit spørgsmål er, hvordan dens optræk / acceleration er, når man skal i gang ved lyskrydset.
(Jeg er 180cm høj og vejer 90kg)

Så spørgsmålene er:
-Hvordan er optrækket på en standard 30km/t model, sammenlignet med andre scootere i standard versioner (ikke tunet)?
-Hvordan ændre optrækket sig, hvis man får fjernet begrænsningsskiven, så den hoster afsted med de ca. 50km/t?
-Og er det i det hele taget en maskine jeg bør smide penge i?
(Navnet Kymco skræmte mig ved første øjekast, da jeg tilbage midt i 90'erne kørte Yamaha Jog og andre af de store kendte mærker)

Ser frem til en masse god info fra jer :)

Hilsner fra Mikael.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Optræk på en Kymco Super 8 2T 30km/t

Ulæst indlæg af Jps »

Hvorfor ikke 4takter udgaven? :) Min kører pt 44 km/l. Uden ringen (som er en fast ring, på gliderøret) kører den så max 45-47 km/t, og den hoster slet ikke :).

Det er dog muligt at 2takteren kører en smule hurtigere, men også lidt kortere pr. liter. Optrækket er nok bedst på 2takteren, selvom jeg synes det er ok, på min super8 4takt. Skal de begge kunne køre hurtigere, så skal der enten klippes en ledning ved Cdi'en, eller købes en ubegrænset. Man kan ændre optrækket, ved at sætte lidt lettere ruller i.

Det gode ved 4takteren, er at den ikke hugger under kørslen. Det gør en del andre mærker, jeg har prøvet. Jeg ved ikke om 2takteren køre problemfrit (altså uden huggeri) Det er jo så CDI'en plus diverse andre begrænsninger der gør, at nogle hugger og andre ikke gør.

Det bedste ved skift fra 2takt til 4takt (for mig) er/var at der er mindre støj fra motor/udstødning. Jeg kører stortset ikke på min 2takter mere (en Dr. Big).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Optræk på en Kymco Super 8 2T 30km/t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Begrænsningen i variatoren har ikke betydning for accelerationen.
Fra tomgang til cirka 15-20 km/t bruges begrænsningen ikke.
Så tror ikke du får bedre accelerator ved at fjerne den.

Men blindrøret på udstødningen har sikkert noget at sige for accelerationen.

http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... cosuper82t
Brugeravatar
Monkyman
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 70
Tilmeldt: 29. september 2015 11:04
Scootere: Yamaha 4 gear - 1994-1995.
Yamaha Jog - 1995-1999.
Pgo G-Max - 2015-...

Re: Optræk på en Kymco Super 8 2T 30km/t

Ulæst indlæg af Monkyman »

Fedt med jeres indspark! :)

Jeg ka godt se tanken i det med at vælge en 4T, men hælder nok mest til 2T.
Jeg tænker 2T, da den efter sigende skulle være en del billigere ved serviceeftersyn - det er hvad jeg har ladet mig fortælle.

Med hensyn til køb af 2T er min største spekulation dog om det tager en krig at komme over lyskrydset ;)

Ér det en lækker scooter?
Den er jo noget større end gennemsnittet, og det tænker jeg, burde være godt..? :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Optræk på en Kymco Super 8 2T 30km/t

Ulæst indlæg af Jps »

Monkyman skrev:Fedt med jeres indspark! :)

Jeg ka godt se tanken i det med at vælge en 4T, men hælder nok mest til 2T.
Jeg tænker 2T, da den efter sigende skulle være en del billigere ved serviceeftersyn - det er hvad jeg har ladet mig fortælle.

Med hensyn til køb af 2T er min største spekulation dog om det tager en krig at komme over lyskrydset ;)

Ér det en lækker scooter?
Den er jo noget større end gennemsnittet, og det tænker jeg, burde være godt..? :)
Vil hellere kalde den, en god scooter ;). Og ja, den er noget større end de fleste scootere, men også noget tungere. 4takteren vejer 118 kg, så vidt jeg husker. Muligt at 2takteren, vejer lidt mindre??

Hvis det er muligt, så be' om en prøvetur inden du bestemmer dig.
Brugeravatar
Monkyman
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 70
Tilmeldt: 29. september 2015 11:04
Scootere: Yamaha 4 gear - 1994-1995.
Yamaha Jog - 1995-1999.
Pgo G-Max - 2015-...

Re: Optræk på en Kymco Super 8 2T 30km/t

Ulæst indlæg af Monkyman »

Det har jeg også bedt om i butikken. Men jeg fik at vide, at den udstillingsmodel de har stående ikke har strøm eller benzin på, så jeg ka ikke prøvekøre den - som jeg sagde til ham, så ville jeg jo gerne prøve varen, inden jeg kører dankortet igennem.
Jeg har lavet den aftale med dem, at de ringer mig op, hvis de når at klargøre en maskine til en anden kunde, og jeg så kan få lov at prøvekøre dén.
Men det er jo lidt skævt, for var det MIN maskine, der var blevet klargjort, ville jeg ikke synes det var fedt, at en anden skulle ud at prøvekøre den.
Men det er åbenbart politiken, og det må jeg jo acceptere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Optræk på en Kymco Super 8 2T 30km/t

Ulæst indlæg af Jps »

Monkyman skrev:Det har jeg også bedt om i butikken. Men jeg fik at vide, at den udstillingsmodel de har stående ikke har strøm eller benzin på, så jeg ka ikke prøvekøre den - som jeg sagde til ham, så ville jeg jo gerne prøve varen, inden jeg kører dankortet igennem.
Jeg har lavet den aftale med dem, at de ringer mig op, hvis de når at klargøre en maskine til en anden kunde, og jeg så kan få lov at prøvekøre dén.
Men det er jo lidt skævt, for var det MIN maskine, der var blevet klargjort, ville jeg ikke synes det var fedt, at en anden skulle ud at prøvekøre den.
Men det er åbenbart politiken, og det må jeg jo acceptere.

Lidt underligt, ja. Men hovedsagen er at den kan prøves.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Optræk på en Kymco Super 8 2T 30km/t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du går op i acceleration så er 2 takt hurtigere end 4 takt.

Det kan godt være det er hurtigere/nemmere at lave service på en 2 takt men det kan jo også være at de tage samme pris lige meget hvad scooter det er.
Du kan prøve at spørge dem der hvor du vil købe den.

Det er vist de færreste steder hvor man kan prøvekøre scootere.
Der er nok ikke nogen der vil give fuld pris for en scooter der er prøvekørt af diverse kunder, plus at hvis den skal prøvekøres på offentlig vej så skal butikken jo betale nummerplade og forsikring og risikoen for at personen køre galt på den eller stjæler den.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Optræk på en Kymco Super 8 2T 30km/t

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Hvis du går op i acceleration så er 2 takt hurtigere end 4 takt.

Det kan godt være det er hurtigere/nemmere at lave service på en 2 takt men det kan jo også være at de tage samme pris lige meget hvad scooter det er.
Du kan prøve at spørge dem der hvor du vil købe den.

Det er vist de færreste steder hvor man kan prøvekøre scootere.
Der er nok ikke nogen der vil give fuld pris for en scooter der er prøvekørt af diverse kunder, plus at hvis den skal prøvekøres på offentlig vej så skal butikken jo betale nummerplade og forsikring og risikoen for at personen køre galt på den eller stjæler den.

De skal selvfølgelig kræve billedlegimation med navn og adresse, før de lader personen køre.
Brugeravatar
Monkyman
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 70
Tilmeldt: 29. september 2015 11:04
Scootere: Yamaha 4 gear - 1994-1995.
Yamaha Jog - 1995-1999.
Pgo G-Max - 2015-...

Re: Optræk på en Kymco Super 8 2T 30km/t

Ulæst indlæg af Monkyman »

Jeg fik at vide af ham i butikken, at jeg skulle regne med en prisforskel på service, på omkring 1.500kr, mellem 2T og 4T.
Besvar