gy6 motor

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
runewæhrens
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 7. september 2010 20:06

gy6 motor

Ulæst indlæg af runewæhrens »

hej jeg ha lige et spørsmål : bruger en biaotin roket samme motor som komco super 8?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: gy6 motor

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nej de er Ikke helt de samme. Heller ikke kvalitets mæssigt.
Men der er nok mange af delene som passe fra den ene motor til den anden og omvendt.

Kymco Super 8 har 14 tommer hjul hvor baotian gerne har 10 eller 12 tommer hjul så jeg tror motorblokken er længere på Kymco Super 8.
Der skal mere gearolie på Kymco Super 8.

På Kymco Super 8 motoren står KL10.
På Baotian kan stå 139QMA eller 139QMB.
Jeg tror at Kymcos motorer er i bedre kvalitet end baotians.

Jeg tror slet ik man kan købe en ny scooter med en GY6 motor jeg tror bare det er en betegnelse man bruge for at vise hvad det er for nogle dele som vil passe. Så hvis men købte et GY6 cylinder kit så tror jeg det vil passe på begge modeller.
På min Kymco Super 8 motoroliedrænskrue står GY6 ibunden.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: gy6 motor

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og læse den her side : http://en.wikipedia.org/wiki/GY6_Engine
Det lader til at det måske slet ikke er Honda som har haft lavet GY6 motoren som jeg ellers havde læst og at der findes mange forskellige GY6 modeller og at delene ikke nødvendigvis passer til hinanden.
Så det lader til at GY6 betyder at det er en 4 takt motor med 1 cylinder og variator som enten er tvunget luftkølet eller væskekølet.
Brugeravatar
runewæhrens
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 7. september 2010 20:06

Re: gy6 motor

Ulæst indlæg af runewæhrens »

okay det er forbi at jeg er ude efter den udstødning som biaotien roket ha og osse fordi at jeg leder efter en lovligt kæk udstødning til min kymco super 8
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: gy6 motor

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg kender slet ik "biaotien roket". Har du et link til den ?
Kan du ikke "bare" købe en original udstødning til din "biaotien roket" ?

Jeg ved ikke om det er lovligt at sætte en kæk eller knæk udstøding på en Kymco Super 8. Nu har jeg ikke så meget forstand på knæk udstødning men hvis det er fordi du gerne vil køre hurtigere eller sådan noget så tror jeg ikke du får noget ud af at sætte en knæk udstødning på en Kymco Super 8 fordi den har en 4 takt motor. Jeg mener kun at det er på en 2 takt motor at en knæk udstødning gør nok for hastigheden.

Men der er da en som har gjort det her. Der er også en her men det er så en 2 takt motor fordi Kymco Super 8 også fås med 2 takt motor i andre lande.
Besvar