Problem med Giantco Stealth

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
E30NA
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. december 2010 22:22
Scootere: Gintco Stealth

Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af E30NA »

Hej, jeg er ny er på forumet.

Jeg har fået et problem med min Stealth efter jeg skiftede ruller og fjernede begrænsningen i variatoren.
Jeg havde samtidig karburatoren skilt ad ved membranen for at se om der sad en bøsning i plast skjoldet. Det gjorde der ikke.
Nu vil den ikke tage fuld gas i mere end et par sekunder inden den dør helt, og først kommer igen når jeg har sluppet gassen. Jeg har haft mistanke om at jeg måske havde beskadiget membranen da jeg samlede karburatoren igen, så den har jeg skiftet, men det er det samme.
Jeg har hældt karburator sprit i benzinen.

Er der en der ved eller har en idé om hvad det kan være?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej og vellkommen til forummet. :wave:

Jeg tror ikke det er fordi du har fjernet begrænsningen i variatoren og skiftet ruller at den ikke vil tage fuld gas.
Der skulle vel heller ikke ske noget med at tage låget af karburatoren og kigge der bare du samler det rigtigt igen.
Der sidder et "øre" på gummimembranen som skal passe med et hak i karburatoren når du sætter memranen på plads.

"øret" sidder øverst til ventsre på dette billed.
Billede

Også sørg for at putte membranen ned i rillen i karburatoren hele vejen rundt inden du sætter låget på.
Har du gjort sådan ?

Har du haft ændret på luftfilteret eller hoveddysen i karburatoren ?

Er det hele tiden at den ikke vil tage fuld gas eller kun når den er koldt for eksempel ?
Når jeg starter min scooter her om vinteren så kan jeg heller ikke give gas gør den har stået et par minutter og blevet varm. Det er så vidt jeg ved normalt at den lige skal varmes lidt op.
Brugeravatar
E30NA
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. december 2010 22:22
Scootere: Gintco Stealth

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af E30NA »

Mange tak :)

Jeg har været meget forsigtig med at montere membranen rigtigt, og hakket sider der hvor det skal.
Det er hele tiden den gør det. Jeg har prøvet en 85, 86, og 88 dyse, men med samme resultat.

Jeg har også chekket indsugningen for utætheder, men uden resultat.
Kan man på en eller anden måde samle noget forkert ved variatoren, så den kvæler motoren? Jeg synes at jeg har rodet med variatorer en del gange efterhånden, og har aldrig prøvet noget lignene, men alt er jo muligt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror slet ikke det har noget med variatoren at gøre.

Jeg tror mere det er fordi den enten er kold, ikke får den rette benzin/luft blanding eller problemer med is fordi det er vinter.

Men prøv og beskriv hvornår den ikke vil tage gas og om det er bedre når den er varm eller hvad.
Brugeravatar
E30NA
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. december 2010 22:22
Scootere: Gintco Stealth

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af E30NA »

Det er hele tiden den gør det. Jeg hælder også til at det er fordi at den ikke får benzin nok, da den bliver ved med at gå ned i omdr. indtil jeg slipper gassen, hvorefter den kan tage fuld gas igen i et par sekunder.
Er der andre ting ved karburatoren der kan gøre at den ikke vil tage fuld gas end membranen?

Jeg håber at jeg får lidt tid til at kigge på problemet i denne uge. Jeg skal nok melde tilbage hvis jeg finder problemet.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Jeg syntes mere det lyder som om den drukner ? er der karburator sprit på ? (en lille kop i benzinen )

En lille kop?? :) Næ du, max en ½ til 1 deciliter til 5-6 liter benzin, eller som jeg altid gjorde da jeg brugte "sprit" i tanken, 2 hættefulde til samme mængde benzin.
Senest rettet af Jps 3. januar 2011 16:52, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af scootergrisen »

E30NA skrev: da den bliver ved med at gå ned i omdr. indtil jeg slipper gassen, hvorefter den kan tage fuld gas igen i et par sekunder.
Det lyder ligesom når jeg starter min motor fra kold og prøver at give gas så kan man slet ikke komme nogen steder... men det går så væk når min motor er blevet varm.
E30NA skrev: Er der andre ting ved karburatoren der kan gøre at den ikke vil tage fuld gas end membranen?
Ja hvis dyserne er tilstoppet eventuelt med is så kan der jo ikke komme benzin igennem.
Men hvis du har mulighed for at sætte din scooter indendørs i plus grader så vil eventuelt is smelte også kan du finde ud af om det er det.

Prøv...
At tag benzinslangen af på karburatoren og hold den ved i en benzindunk.
Også tag vakuumslangen af på indsugningsstudsen og sug i den med mund og hold suget.
Så skulle der gerne blive ved med at komme benzin ud ret hurtigt af den slange de tog af karburatoren.
Gør der det ?

Har du haft ændret på luftfilteret ?
Brugeravatar
E30NA
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. december 2010 22:22
Scootere: Gintco Stealth

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af E30NA »

Nu fik jeg tid til at kigge på den igen.
Jeg har haft karburatoren skildt ad og renset den, haft studsen admonteret og givet alle pakflader et tyndt lag flydene pakning så jeg er sikker på at den ikke trække falsk luft.
Den får benzin nok igennem hanen, og flyder/nålen er fint rene og ubeskadiget.
Den kan køre 45 hvis jeg ikke giver fuld gas, og trækker sådan set ok bare omdrejningerne ikke bliver for høje. Men kommer den over et vist omdrejnings tal, så bliver motoren helt kvælt, og kommer så igen når den er kommet godt ned i omdr.
CV glideren følger omdr. helt som man kan forvente synes jeg.

Det er ret svært og beskrive i tekst, men motoren tager fint gas/omdr. indtil den rammer et vist omdr. punkt.
Kan CDIén kvæle motoren helt ned i omdr., eller holder den motoren på et vist punkt?

Hvis man skal have en ubegrænset cdi, hvad vil i så anbefale?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja en begrænset CDI gør netop det med at motoren ikke kan tage så mange omdrejninger.
Men det er vel den samme CDI du havde i før problemet opstod eller hvad ?

Men så er det da nok bare fordi du har en begrænset CDI... men hvis du brugte den samme CDI før du fjernede begrænsningen i variatoren så burde du også have oplevet det samme med at den ikke vil tage så mange omdrejninger.
Eller hvad ?
Brugeravatar
E30NA
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. december 2010 22:22
Scootere: Gintco Stealth

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af E30NA »

Ja, du siger noget.
Jeg har ikke oplevet at den gik sådan ned i omdrejninger før som den gør nu, og det er den samme CDI som der altid har sidet på den.

For at besvare dit tidligere spørgsmål, så har jeg pillet den lille studs ud af luftfilteret som der sider på indersiden af det yderste skjold. Ellers er der ikke ændret noget. Kan det virkelig gøre det?
Den gjorde det sjovt nok ikke med luftfilteret afmonteret, nu jeg lige tænker mig om.
Besvar