Variator til Honda vision

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Variator til Honda vision

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der findes forskellige Honda modeller.
Hvad hedder sættet præcist ?
Brugeravatar
Claus73
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. maj 2015 12:39
Scootere: Hej har lige købt en ny Honda vision. Den kørte kun 38kml. Så har fået den malossi variator på. Den kører så 52-55. Det er os fint til mig. Der er så 7 gram ruller på. Men syntes den er lidt sløv i optræk. Hva gør jeg for og Gi den lidt optræk. Og skal ikk køre stærkt. Bare langt literen. Nogen ideer.

Re: Variator til Honda vision

Ulæst indlæg af Claus73 »

5115209. P.kg 0'64. Multivar 2000. Pr Honda 50le 4t
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Variator til Honda vision

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er det vist den rigtige.
Der skulle følge 7,5 grams ruller med efter hvad jeg kan se.
Prøv og sæt hele sætte i med alt det der fulgte med i pakken.
Men hvis du forventer at den skal kunne komme lige så hurtig op i fart som en 2 takt så kommer det ikke til at ske.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Variator til Honda vision

Ulæst indlæg af Jps »

Man skal aldrig bruge den fjeder der følger med sættet, medmindre scooteren er voldstunet/lavet til baneracer.
Brugeravatar
Claus73
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. maj 2015 12:39
Scootere: Hej har lige købt en ny Honda vision. Den kørte kun 38kml. Så har fået den malossi variator på. Den kører så 52-55. Det er os fint til mig. Der er så 7 gram ruller på. Men syntes den er lidt sløv i optræk. Hva gør jeg for og Gi den lidt optræk. Og skal ikk køre stærkt. Bare langt literen. Nogen ideer.

Re: Variator til Honda vision

Ulæst indlæg af Claus73 »

Har så sat den medfølgende fjeder i samt de 7,5grams kugler. Og den blev hurtigere i optræk og kører max 55 på toppen efter gps. Og lovlig cylinder. Så vil tro jeg skifter til 7 gram ved næste skift for den går lidt langsommere. Så er spændt på hvor langt den går literen. Og kan kun sige den fjeder der sad som std gjorde den røv langsom.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Variator til Honda vision

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den kommer ikke til at køre hurtigere ved at sætte lettere ruller i.
Med mindre de er breddere, som hvis de andre var slidte.
Brugeravatar
Claus73
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. maj 2015 12:39
Scootere: Hej har lige købt en ny Honda vision. Den kørte kun 38kml. Så har fået den malossi variator på. Den kører så 52-55. Det er os fint til mig. Der er så 7 gram ruller på. Men syntes den er lidt sløv i optræk. Hva gør jeg for og Gi den lidt optræk. Og skal ikk køre stærkt. Bare langt literen. Nogen ideer.

Re: Variator til Honda vision

Ulæst indlæg af Claus73 »

Nej nej men den blir da lidt hurtigere i optræk. Og lidt mindre topfart. Så det fint til mig.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Variator til Honda vision

Ulæst indlæg af Katana »

Det er udelukkende din højre hånd på gashåndtaget, der styrer dit km/l. Hvis du konstant kører start/stop med fuld gas passer dine 38 km/l nok meget fint. Jeg vejer mere end dig, og mit gennemsnit ligger på 47,5 km/l - har været oppe i nærheden af 50 km/l.

Jeg har også Malossi variator med de medfølgende 7.5 g ruller monteret, minus trykfjederen. Modellen Honda Vision 4T ER bare langsom i optrækket, sammenlignet med din gamle 2T. Det kan der ikke gøres noget ved.

Nu skrev du "lovlig cylinder" tidligere; der findes INTET tunings cylindersæt, eller andre tuningsdele til Honda NSC 50 - tro mig, jeg har søgt!.
Det vildeste og eneste tuningsudstyr er variatorsæt fra malossi og polini.
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Variator til Honda vision

Ulæst indlæg af Supercharger »

Man kan også tune den via denne box. ;) http://www.racing-planet.de/tk-turbojet ... WbAN60w_vU
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Variator til Honda vision

Ulæst indlæg af Katana »

supercharger skrev:Man kan også tune den via denne box. ;) http://www.racing-planet.de/tk-turbojet ... WbAN60w_vU
Såvidt jeg kan tyde den tyske beskrivelse, handler det om at snyde sensoren der kontrollere temperaturen på indsugningsluften, så den konstant kører med fed blanding. Jeg tror der ville være mere ide i, at lave en dims, der kan hæve omdrejninger inden begrænseren slår til. Med den ubegrænsede variator slår omdrejningsbegrænser til omkring 60 km/t, og der føles som om der er meget mere kraft i motoren.

Til Honda Zoomer kan man købe sådan en elektronisk box, men om den passer til Vision 4T vides ikke.
Besvar