Bundtræk problemer

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
madsandersen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 9. april 2015 12:10
Scootere: piaggio old zip

Bundtræk problemer

Ulæst indlæg af madsandersen »

hej kære Sg står med et mindre men mærkeligt problem har en piaggio zip (old) som er standart med pillet begræsninger og en polini sports udstøning

når den står på stytteben trækker den fint ligeså snart jeg selv sætter mig op og køre trækker den utroligt dårligt indtil jeg når en små 40kmt så river den ellers bare derud af til de 75kmt hvad er jers bud på problemet kan være siden bundtrækket er så dårligt når den ikk er på støttefod mvh mads
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Bundtræk problemer

Ulæst indlæg af TOCA »

Hvordan har drivremmen det? Er den ved at være moden til en udskiftning? Kan også være en slidt/træt kobling, som først får helt fat, ved høj fart/mange omdrejninger.
Brugeravatar
madsandersen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 9. april 2015 12:10
Scootere: piaggio old zip

Re: Bundtræk problemer

Ulæst indlæg af madsandersen »

hej nu har jeg tjekke kobling samt roller og kileram og der sker fint og forholdvis nyt ud det meste af det rollerne er lidt slidte men ikk så jeg ville mene at de brude ha brug for en udskiftinng andre ting som kunne være grund til det dårlig optræk indtil den kommer op i fart =)
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Bundtræk problemer

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

dæktryk
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Bundtræk problemer

Ulæst indlæg af TOCA »

Er remmen original? Havde nemlig samme oplevelse med min GTR, indtil jeg fandt ud af, at den var udstyret med en u-original rem, som var både for lang og for smal.
Brugeravatar
madsandersen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 9. april 2015 12:10
Scootere: piaggio old zip

Re: Bundtræk problemer

Ulæst indlæg af madsandersen »

remmer er ikk slap overhovedet men kunne det evt skyldes min cylinder/stempel mit stempel er sort fra nummer 2 stempel ring af og op efter ligner mest det har haft sat sig før og min cylinder i skylle væggedne er den helt sort af snavs
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Bundtræk problemer

Ulæst indlæg af TOCA »

Snavs inden i motoren er altid skidt, giv den en omgang med en neglebørste eller tandbørste, endeligt ikke noget hårdt med metal, da det laver ridser, som giver endnu mere snavs.

Men det er næppe det, der ødelægger dit optræk, en tynd belægning på toppen af stemplet giver nemlig højere kompression, som giver flere kræfter, det er ikke meget, men hver milli hestekraft tæller jo :) Men skyllekanalerne bør være helt rene.
Besvar