Jeg har købt en pgo g-max og sat en 47mm cylinder på.
Der sad en 50 dyse på men jeg har sat en 70 på.
Jeg har selvfølgelig også sørget for at den får tilsvarende luft (ik power)
Så er der en gianello Go udstødstødning på.
Den kan starte og køre gassen helt ud men ikke stå i tomgang
Har prøvet at justere på tomgangsfingerskruen men det ser ikke ud til
At gøre nogen forskel.
Nogen der kan hjælpe mig?
Problemer med tomgang
- ttpgodrbig
- 6. Rang
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
- Scootere: Pgo G-Max 30 km/t
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11226
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Problemer med tomgang
Prøv med standard dysen og se om den kan køre i tomgang.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3567
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Problemer med tomgang
Man skal op i en 82-84 dyse, når man kører med en 47mm cylinder og Gianelli Go udstødning.
- ttpgodrbig
- 6. Rang
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
- Scootere: Pgo G-Max 30 km/t
Re: Problemer med tomgang
Jeg vil sætte en større dyse på imorgen.
For hvis jeg sætter dysen ned til 50 igen får den store cylinder ik noget at leve af
For hvis jeg sætter dysen ned til 50 igen får den store cylinder ik noget at leve af
- ttpgodrbig
- 6. Rang
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
- Scootere: Pgo G-Max 30 km/t
Re: Problemer med tomgang
Nu er min pgo g-max som kun har kørt 150 km blevet opgraderet til 47mm cylinder, 21mm karburator 92dyse
minus ringen, minus tragten ved membran, 8,5 g ruller for at holde omdrejninger nede og så en
gianelli go udstødning.
Når man starter den skal den have gas men den starter fint og rykker rigtig godt.
Men problemet et stadig at den ikke vil stå i tomgang. Jeg har prøvet at justere på tomgangsskruen, men det
ændre ikke noget. Hvad i alverden kan være årsagen til det. Det opstod efter at jeg pillede det originale
50ccm udstyr af.
Men den forrige g-max jeg havde kunne godt køre med 47mm cylinder og samtidig stå i tomgang, og jeg synes ikke
rigtigt at der er nogen forskel. Dengang kørte jeg med den originale karburator men bare dyset op.
Men nøjagtigt det samme har jeg jo også prøvet her.
Håber der er nogen kloge hoveder der vil/kan hjælpe
minus ringen, minus tragten ved membran, 8,5 g ruller for at holde omdrejninger nede og så en
gianelli go udstødning.
Når man starter den skal den have gas men den starter fint og rykker rigtig godt.
Men problemet et stadig at den ikke vil stå i tomgang. Jeg har prøvet at justere på tomgangsskruen, men det
ændre ikke noget. Hvad i alverden kan være årsagen til det. Det opstod efter at jeg pillede det originale
50ccm udstyr af.
Men den forrige g-max jeg havde kunne godt køre med 47mm cylinder og samtidig stå i tomgang, og jeg synes ikke
rigtigt at der er nogen forskel. Dengang kørte jeg med den originale karburator men bare dyset op.
Men nøjagtigt det samme har jeg jo også prøvet her.
Håber der er nogen kloge hoveder der vil/kan hjælpe
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11226
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Problemer med tomgang
Kan være karburatoren skal renses.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3567
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Problemer med tomgang
Du skal ha' en udstødning der kan klare effekten af den 21mm karburator. Dvs. en knækudstødning. Gianelli'en er for lille til den. Den tekniske forklaring, må du google
.
![Smil :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)