Lyset driller

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Janostrup
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. august 2014 10:16
Scootere: Pgo T-rex
Geografisk sted: Tune

Lyset driller

Ulæst indlæg af Janostrup »

Hej jeg har en pgo hvor lyset taber styrke imens jeg kører alt efter om jeg gasser op eller ned.
Mit spørgsmål er om der er statoren eller spændningsregulatoren der skal skiftes ? :ugeek:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Lyset driller

Ulæst indlæg af Jps »

Janostrup skrev:Hej jeg har en pgo hvor lyset taber styrke imens jeg kører alt efter om jeg gasser op eller ned.
Mit spørgsmål er om der er statoren eller spændningsregulatoren der skal skiftes ? :ugeek:
Hvilken Pgo er det?

Der er normalt ikke noget, der skal skiftes. Du kan eliminere det, ved at sætte en lidt kraftigere pære i. Jeg har selv Dr. Big og skiftede standardpæren (18/18 watt) ud med en 35/35 watts pære. Plus at jeg pillede positionslyset fra, da det stjæler strøm fra forlygten.
Brugeravatar
Janostrup
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. august 2014 10:16
Scootere: Pgo T-rex
Geografisk sted: Tune

Re: Lyset driller

Ulæst indlæg af Janostrup »

Jps skrev:
Janostrup skrev:Hej jeg har en pgo hvor lyset taber styrke imens jeg kører alt efter om jeg gasser op eller ned.
Mit spørgsmål er om der er statoren eller spændningsregulatoren der skal skiftes ? :ugeek:
Hvilken Pgo er det?

Der er normalt ikke noget, der skal skiftes. Du kan eliminere det, ved at sætte en lidt kraftigere pære i. Jeg har selv Dr. Big og skiftede standardpæren (18/18 watt) ud med en 35/35 watts pære. Plus at jeg pillede positionslyset fra, da det stjæler strøm fra forlygten.
Det er en T-Rex.
Passer de kraftigere pærer i forlygte sokkelen ?.
Jeg ville være lidt ked af at skulle tage positionslyset fra! Så vil jeg hellere finde fejlen der gør at den ikke levere strøm nok! Men lad så lige være sagt finder jeg ikke fejlen spå ryger positionslyset :thumbup:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Lyset driller

Ulæst indlæg af Jps »

Janostrup skrev:
Jps skrev:
Janostrup skrev:Hej jeg har en pgo hvor lyset taber styrke imens jeg kører alt efter om jeg gasser op eller ned.
Mit spørgsmål er om der er statoren eller spændningsregulatoren der skal skiftes ? :ugeek:
Hvilken Pgo er det?

Der er normalt ikke noget, der skal skiftes. Du kan eliminere det, ved at sætte en lidt kraftigere pære i. Jeg har selv Dr. Big og skiftede standardpæren (18/18 watt) ud med en 35/35 watts pære. Plus at jeg pillede positionslyset fra, da det stjæler strøm fra forlygten.
Det er en T-Rex.
Passer de kraftigere pærer i forlygte sokkelen ?.
Jeg ville være lidt ked af at skulle tage positionslyset fra! Så vil jeg hellere finde fejlen der gør at den ikke levere strøm nok! Men lad så lige være sagt finder jeg ikke fejlen spå ryger positionslyset :thumbup:
Det er ganske normalt at den går op og ned i lysstyrke. Det kan som jeg skriver, kun elimineres ved at fjerne positionslyset og sætte kraftigere pære i. Men er din forlygte med 2 pærer, så kan du ikke ikke sætte kraftigere i, da det får lysstyrken til at falde (er prøvet flere gange). Du kan selvfølgelig prøve at skifte lysmodstand og spændingsregulator, men det er spild af penge, med mindre de er gået i stykker og det er de jo så ikke, da der jo er lys på. Thansen har pærer til begge former for forlygter (den med 1 og den med 2 pærer i).
Brugeravatar
Janostrup
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. august 2014 10:16
Scootere: Pgo T-rex
Geografisk sted: Tune

Re: Lyset driller

Ulæst indlæg af Janostrup »

Bliver lyset trukket af statoren eller batteriet ?
Hvis batteriet er det så ikke bare et spørgsmål om at sætte et batteri i med højre milliampære i ?
Hvis statoren er den så bare ikke slidt ?
Jeg skyder lidt på dig håber ikke at du opfatter det som kritik prøver bare at indskyde mig på problemet :weeping:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Lyset driller

Ulæst indlæg af Jps »

Janostrup skrev:Bliver lyset trukket af statoren eller batteriet ?
Hvis batteriet er det så ikke bare et spørgsmål om at sætte et batteri i med højre milliampære i ?
Hvis statoren er den så bare ikke slidt ?
Jeg skyder lidt på dig håber ikke at du opfatter det som kritik prøver bare at indskyde mig på problemet :weeping:
Jeg føler mig ikke truffet, endnu ;).

Statoren styrer det meste, herunder lyset, og den kan ikke slides, den går istykker og det så det (ny stator). Og det hjælper ikke, med et kraftigere batteri. Jeg kører selv med et 12v 8,6amp. Det er originale er 12v 4amp. Batteriet styrer ganske vist lyset og andet strøm til scooteren. Jeg har haft Dr. Big i 13 år, så kender da lidt til dens problemer. Nogle er aldrig blevet rettet fra fabrikkens side af. Herunder lysproblemet.
Brugeravatar
Janostrup
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. august 2014 10:16
Scootere: Pgo T-rex
Geografisk sted: Tune

Re: Lyset driller

Ulæst indlæg af Janostrup »

Okey jamen så kan jeg godt se at der ikke rigtig er nogen vej uden om da jeg køre med dobbel forlygte positionlyset ryger! tak for hjælpen
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Lyset driller

Ulæst indlæg af Jps »

Janostrup skrev:Okey jamen så kan jeg godt se at der ikke rigtig er nogen vej uden om da jeg køre med dobbel forlygte positionlyset ryger! tak for hjælpen
Det var så lidt. Men jeg vil alligevel anbefale dig at prøve et kraftigere batteri. :) Så der ihvertfald strøm nok til koldstarter, hvor elstarteren af og til svigter på Big/T:Rex, i vinterperioden.

Og du kunne jo skifte din forlygte ud med en, med 1 pære i. Det har jeg gjort på min.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Lyset driller

Ulæst indlæg af Jps »

Forlygte:
Brugeravatar
Janostrup
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. august 2014 10:16
Scootere: Pgo T-rex
Geografisk sted: Tune

Re: Lyset driller

Ulæst indlæg af Janostrup »

Hvad er det for et batteri du har monteret ? Jeg har et 5 AMP batteri men kan ikke finde et der er større som så også passer i batterikassen ?
Låst