Køb af brugt scooter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
cry77
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. juli 2014 21:26

Køb af brugt scooter

Ulæst indlæg af cry77 »

Hej folkens.

Jeg står til at skal købe en brugt scooter fra en anden person og i den forstand kunne jeg godt tænke mig at blive lidt klogere på hvilke procedurer man skal igennem for den slags.

Der er altså ikke tale om en eller anden tunet baneræser, men en ganske almindelig lovlig hverdagsscooter.

Derfor vil jeg høre om nogle af jer ved præcis hvilke formaliteter man skal igennem med diverse myndigheder.

Altså selve omregistreringsprocessen, nummerplader, forsikring mm.
Altså alle de tekniske detaljer man skal igennem ved køb af en brugt scooter.

Så hvis nogen af jer har noget erfaring eller viden i vil dele ud med vil jeg rigtigt gerne høre det.

Tak på forhånd!

PS: hvis det betyder noget, er der tale om en scooter som er relativ ny, altså med nummerplade.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Køretøjer: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Køb af brugt scooter

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det skulle vi nok kunne klare. Jeg købte selv min scooter brugt og det var ikke særligt svært. Når du har overtaget scooteren så gælder den tidligere ejers forsikring i tre uger. Der må du også køre på scooteren.

Næste skridt find en knallertforsikring. De sender dig et bevis på du har oprettet en forsikring.

Omregistrering af knallerten: Der logger man ind på skat.dk med NemID og udfylder en formular under Motorrwgistret<Registrering , Man skal bruge et tal som står på den nuværende registreringsattest for at låse et køretøj op så den sørger du også for at få fra den tidligere ejer.

Nummerpladen sidder forhåbentlig stadig på. Man kan kun hente nye nummerplader hos SKAT i Aalborg, Aarhus, Odense og Høje-Taastrup så jeg ved ikke om man ville få dem med posten hvis køretøjet ikke havde nummerplade - det går jeg stærkt ud fra.
Besvar