Hej allesammen.
Jeg har på min pgo g-max fjernet "skiven" og det har betydet at motoren kører meget mere jævnt og sundt. Den tager heller ikke så mange omdrejninger som den gjorde før hvilket egentlig var den primære grund til at jeg fjernede den.
Jeg gad ikke at lejerne blev slidt op før tid, og så er det selvfølgelig en sidegevinst at topfarten er forøget. Topfarten er nok men jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere acceleration, og har derfor tænkt på den "tragt" der sidder mellem
studsen og membranen, som også kaldes begrænserpladen. Jeg har hørt fra andre at det er en god måde at få noget mere træk da det lille hul i "tragten" ikke længere er der.
Men er der nogen der har erfaring med den "operation" Er det ligetil, eller er der noget jeg skal være opmærksom på. Skal den have mere luft når den nu får mere benzin???
Begrænserplade
- ttpgodrbig
- 6. Rang
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
- Scootere: Pgo G-Max 30 km/t
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11225
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Begrænserplade
Jeg har ikke prøvet på men når den sidder efter karburator og luftfilter så må den jo begrænse både luft og benzin så vil ikke tro du skal gøre andet efter du fjerner den.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3567
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Begrænserplade
Man skal huske at dyse lidt op, når pladen fjernes. Hvis der f.eks sidder en 72'r dyse i karburatoren, skal man op på 74/76. Ellers kan man risikere en varmesætning.