Bilister der "overhaler" alt for tæt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Bilister der "overhaler" alt for tæt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nøj hvor er jeg træt af bilister der overhaler helt vildt tæt.
Der er lige meget hvor jeg placer mig på vejen så skal de helt tæt på en når du køre forbi.
Pisse irriterende.

Hvis jeg placer mig helt yderst på asfalten 10 cm fra at køre af vejen så køre bilisterne bare lige ud forbi en som om man slet ikke var der.
Og hvis jeg køre lige til venstre for den hvide linie så køre de lige så tæt forbi som om at nu skal de lærer mig at jeg skal længere ud til siden.
Og det er lige meget om der kommer andre modkørende eller om der er frit udsyn og ingen modkørende der er mange der har vildt meget imod og holde afstand når de overhaler, det skal helst være så tæt som muligt lige meget hvor jeg placer mig på vejen.

I et sving blev jeg overhalet af en idiot i en varevogn der gav den gas for at kunne nå at overhale mens der kom en modkørende.
Idioten skulle jo nødvendigt vente 3 sekunder bag en scooter i et sving indtil den modkørende var kørt forbi, så hellere køre af lort og udsætte andre for fare.

Må til at have mit kamera med når jeg køre også min store anti-bilist-refleks på igen så de holder afstand.
Det kan ikke være meget mere end 30 cm de er fra at ramme mig en del af dem.
Og det er selvom der er 2 meter ledig asfalt til venstre for bilen de frit kan benytte ved overhaling.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Bilister der "overhaler" alt for tæt

Ulæst indlæg af Jps »

Du er ikke den eneste der oplever dette. Det gør jeg næsten dagligt, og jeg har det med at banke eller sparke til bilerne når de kommer alt for tæt på. Ja det er farligt det ved jeg, men de vågner da op i det mindste. Og så har jeg jo et Twinhorn, der også kan vække bilisterne.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bilister der "overhaler" alt for tæt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Skal du ikke have sådan en refleksdims ud til siden så bilisterne ikke kommer så tæt på ?
Jeg har ikke lige lyst til at rykke benet eller armen ud også blive ramt med 50 km/t forskel eller hvor meget man bliver overhalet med.

På et tidspunkt kørte jeg fordi et skilt med et spyd i jorden hvor der står "sænk farten". Havde sku lyst til at hugge det og sætte det bag på scooteren så skulle der bare stå "hold afstand" i stedet for eller begge dele.

Kunne være meget godt og samle nogle gode råd til at undgå de her tætte overhalinger og se hvad folk oplever som virker bedst.

Jeg tror ikke horn hjælper og det bruger man jo typisk efter de har været tæt på så det kan ikke forhændre det.

Er du nogen sinde blevet ramt af en bilist ?
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Bilister der "overhaler" alt for tæt

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Det oplever jeg osse dagligt, det værste er så Lastbiler og Busser :(

Men jeg oplever osse tit at en modkørende foretager en overhaling det er ikke så længe siden jeg oplevede det sidst og der måtte jeg simpelthen stoppe og sunde mig.
Når der kommer sådan en idiot med 100 kmt og overhaler så kommer han meget tæt på, og hvis man bliver ramt der, så er man færdig.

Jeg plejer altid at flippe helt skråt når folk foretager sig sådan noget, men den dag var jeg for rystet til at reagere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bilister der "overhaler" alt for tæt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så gælder det om at have kameraet med og tændt når man oplever sådan nogen nærdødsoplevelser.

Men jeg syntes så at bilister er de værste.
Ja en lastbil der køre for tæt er ubehageligt også på grund af det vakuum det trækker en ind på vejen og grus i øjnene men grunden til at syntes bilister er det værste er fordi de er der hele tiden hvor en lastbil det er kun engang imellem.

Hvis jeg kunne vælge så ville jeg nok hellere slippe for den konstante horde af bilister også at der var en lastbil engang imellem.
Besvar